La Zafra, vins nus que recuperen les arrels

TASTA’L D’ACÍ

tastaldaci.com

Rere els vins naturals La Zafra trobem Mar Cabanes i Ignacio Mancebo, dos tècnics en agroecologia que veren en estes vinyes familiars una possibilitat de tornar a la terreta i continuar la tradició vitivinícola de la contrada. Al paratge de la Safra, a Monòver (Vinalopó Mitjà), han recuperat varietats valencianes en perill d’extinció com el raïm valencí negre, i elaboren amb un treball acurat i manual una gamma de vins naturals amb altres varietats locals (marseguera i monestrell). El ventall de gusts i colors dels seus vins, anomenats Nu perquè estan despullats de qualsevol afegitó que no siga el suc de raïm, fluctuen del quasi taronja màgic Nu brisat al vermell cirera del vi Madara passant per un magenta Nu valencí. Per si no fora poc, produeixen safrà de primera qualitat. Coneixeu més el projecte en <lazafra.es>. XAVIER BENAVENT

También te puede interesar…

Compras de barrio 2025

Mercadillo militante en La Repartidora, artesanía, ilustración y regalos de diseño en Crush, y libros en la librería Ramón Llull.

VR Russafa

Cuba, 60
La proposta de VR Russafa és principalment valenciana, amb alguns tocs d’altres zones d’Espanya.

La Marina alta, terra d’embotits

@xarcutersartesansdelamarina
L’Associació de Xarcuters Artesans de la Marina promou la formació i la transmissió generacional del patrimoni gastronòmic.

II Joc & Rol

DISSABTE 13 I DIUMENGE 14/12, 10H. 2/3€
Una àmplia zona de jocs de rol, tornejos, espais per a prototips i una gran ludoteca de joc lliure on provar tota mena de jocs.

II Bim Bang Books

DEL DIVENDRES 12 AL DIUMENGE 14/12
Segona edició de la fira d’edicions independents, producció gràfica i xicoteta edició.

¿TODAVÍA NO TE HAS SUSCRITO A NUESTRA NEWSLETTER?

Suscríbete y recibirás propuestas culturales de las que disfrutar en Valencia.