Adeu a la cirera de La Marina?

TASTA'L D'ACÍ

tastaldaci.com

Després de quatre anys d’una producció desastrosa de cirera a la Vall de Gallinera i la Vall d’Ebo, a la Marina Alta, la Cooperativa de Cireres Muntanya d’Alacant, creada el 1991, ha decidit tancar les portes. D’una producció que oscil·lava en anys normals dels 500.000 kg als 800.000 kg anuals, s’ha passat a uns 200.000 kg, el 2019; uns 28.000 kg, el 2020; uns 107.000 kg, el 2021, i tan sols 4.000 kg l’any passat. La climatologia canviant i brusca dels darrers anys ha fet que el fruit no arribe a quallar o que es podrisca o es gele per excés de pluja o fred. Els agricultors esperen suport tècnic i econòmic d’una Generalitat que ha abocat molts diners al sector turístic de la zona, sobretot després de l’incendi. Els agricultors, però, han començat a vendre bancals, creant així més risc de despoblació en una regió cada vegada més despoblada. Escrivim estes línies pocs dies abans d’unes eleccions valencianes que confiem que siguen decisives per a afavorir els nostres productors alhora que els nostres espais naturals. XAVIER BENAVENT

También te puede interesar…

V Trobades Mundos por venir

DEL DIJOUS 24/9 AL DISSABTE 31/10
Davant la catàstrofe climàtica, els reptes que planteja la IA i les noves formes de totalitarisme, l’UPV ens convida a pensar.

Nit de les idees

DIVENDRES 18/9, 18H.
Com pot la cultura transformar la nostra forma d’habitar, compartir i reinventar l’espai urbà?

XIV Abierto València

DEL JUEVES 17 AL DOMINGO 20/9
En el programa: cuatro rutas guiadas por las galerías de arte, performances musicales y un conversatorio con curadoras internacionales.

¿TODAVÍA NO TE HAS SUSCRITO A NUESTRA NEWSLETTER?

Suscríbete y recibirás propuestas culturales de las que disfrutar en Valencia.