El pes de les cendres

IVAM. Guillem de Castro, 118

La galeria sis de l’IVAM acull el site specific d’Anna Malagrida sobre el material més perifèric i menyspreat de les falles, la cendra. Ha sigut un repte per l’artista barcelonina perquè no coneixia València ni la seua festa gran. L’exposició conté un fort caràcter metafòric i simbòlic, es serveix de les falles per parlar al·legòricament d’altres tensions, i ho fa, per primera vegada, exclusivament amb el format vídeo, que es va imposar de manera inequívoca. Malagrida ens mostra la materialitat d’una festa declarada Patrimoni Immaterial de la Humanitat i descobreix escenes secundàries dels grans fastos desconegudes pels valencians. S.M.

También te puede interesar…

X Valencia se ilustra

HASTA EL VIERNES 31/7
Los ilustradores valencianos presentan miradas críticas sobre la gentrificación y la convivencia en los barrios.

Genealogies del territori

FINS AL DIMECRES 1/7
Genealogies del territori recull obra de seixanta artistes que van veure afectats els seus estudis per la riuada d’octubre de 2024.

La dona en l’obra de Julio González

FINS EL DIUMENGE 28/2/2027
Partint d’una herència clàssica més acadèmica, l’escultor barceloní era un home de contrastos que passava de la figuració a l’abstracció.

Línea, luz, color

HASTA EL DOMINGO 11/10
Miguel Calatayud utiliza motivos literarios clásicos, personajes arquetípicos, gags cinematográficos e historias tradicionales.

Botánica Azul

DEL VIERNES 22/5 AL JUEVES 25/6
Un bosque de imágenes sobre una botánica inventada por Pep Carrió, uno de los grandes del diseño de este país.

¿TODAVÍA NO TE HAS SUSCRITO A NUESTRA NEWSLETTER?

Suscríbete y recibirás propuestas culturales de las que disfrutar en Valencia.