Doña Concha. Una exploració al voltant de la copla i Conchita Piquer

FINS EL DIUMENGE 11/6
SALA EXPOS DE L’AJUNTAMENT. Arquebisbe Majoral, 1

Això de “las mujeres facturan” ja ho havia dit Conchita Piquer fa molts anys al programa de TVE Cantares conduït per Lauren Postigo: “Si no gano dinero, no me divierto”. Ho podreu sentir en l’entrevista audiovisual que s’exposa fragmentada en aquesta Doña Concha que pretén posar en valor la figura de la coplera valenciana i d’un gènere que, com ella, va ser associat al règim franquista i a una societat rància i immobilista fins els anys huitanta. Si furguem un poc, ens diuen, trobarem un art protofeminista i important en la configuració de l’imaginari LGTBIQ que va captivar a les classes populars. Durant la nostra visita ens trobarem a una jove japonesa i a un home madur cantant en veu alta “Que me doblen las campanas y me entierren junto a ti” de la cançó “Mañana sale” que sona en l’última sala del recorregut. Fins arribar a ací trobareu fotos antigues, partitures, pel·lícules, portades i articles de revista, vestits, cartells i originals del còmic Doña Concha. La rosa y la espina de Carla Berrocal que actua com a fil conductor de la mostra. S.M.

También te puede interesar…

Soledad Sevilla. Ritmos, tramas, variables

HASTA EL DOMINGO 12/10
Soledad Sevilla siempre ha encontrado algo nuevo mientras buscaba la belleza y la emoción, utilizando un lenguaje basado en la pureza de la línea y el color.

Cara a cara

FINS EL DIUMENGE 29/6
El MuVIM ha volgut que posem els ulls sobre retrats de Rafael Armengol pels quals filtren uns quants moviments de la història de l’art.

Cosas que hacen CLAC

HASTA EL DOMINGO 14/9
Un intento por hacer visible la cerámica en el arte español desde planteamientos muy abiertos y huyendo de lo puramente artesanal.

Després de la dana. Poètiques de la resiliència

FINS EL DIUMENGE 22/6
Obres de Gemma Alpuente, Regina Quesada, Juan Olivares, Hugo Martínez-Tormo i Rubén Tortosa creades ex professo per aquesta exposició que vol ser una memòria plàstica de la catàstrofe.

¿TODAVÍA NO TE HAS SUSCRITO A NUESTRA NEWSLETTER?

Suscríbete y recibirás propuestas culturales de las que disfrutar en Valencia.