CuaRte

MERECEN LA PIERNA

Quart, 72

CuaRte és el projecte artístic i culinari de Rubén, nascut fa set anys a Mislata i que hui veiem renàixer en el bulliciós carrer Quart de València. Músic de formació, sempre ha sentit l’harmonia musical en el menjar, perquè sap que els plats també poden emocionar i evocar records. Cada recepta és una simfonia de sabors que s’experimenta amb els cinc sentits, fins i tot l’oïda quan sentim cruixir una preparació. I com les cançons, cada creació té el seu lloc i el seu valor. En CuaRte les idees complexes són eslògans com: «cuina de coincidència», «rereguarda de l’avantguarda» i «fusió sense confusió». Per a Rubén la gastronomia és cultura i els cuiners i cuineres són investigador(e)s i guardian(e)s de tradicions, ara bé, no pot resistir-se a un bon café, al pa de llarga fermentació i a les fruites sucoses a l’estiu. CuaRte, més que un restaurant, és una trobada de sabors, cultures i emocions que es nodreix dels viatges de Rubén a Nigèria, on ha descobert per a la seua cuina creativa sabors que Europa no ofereix. Albergínies a la romana amb tocs de baba ganoush i mel de canya, karaage o bunyols akara de bacallà són algunes de les seues delicioses propostes que et transporten a l’Àfrica. El seu treball l’ompli de satisfacció, més encara quan veu plats buits tornar a la cuina, per això somia a consolidar el seu projecte i continuar creant, sempre amb un toc d’art. A vore, qui NO aposta per la proposta? MARÍA DE QUESADA

También te puede interesar…

Salón del Cómic 2026

DEL VIERNES 27/2 AL DOMINGO 1/3
Raina Telgemeier, Marguerite Abouet, Camille Vannier, Ulli Lust y Bea Lema son los grandes reclamos de esta edición.

Trobades amb…

DEL DIVENDRES 20/2 AL DIVENDRES 8/5, 16.30H. 6€
Caixaforum organitza quatre trobades amb quatre dones creadores de diversos àmbits de l’art i la cultura.

Vorasenda

tastaldaci.com
Treballen amb cultius variats i de temporada, i fan venda directa a la seua botiga, cosa que promou el contacte entre llauradors i veïnat.

10é Al caliu de les paraules

DIVENDRES 13 I DISSABTE 14/2
El festival d’oralitat commemora el seu desé aniversari subratllant un dels ingredients més usuals en l’art de contar contes: la mentida.

23 Diàlegs

DIMECRES 11 I DIJOUS 12/2
Les trobades de disseny de l’EASD es celebren en el marc del 175 aniversari de l’escola i posen el focus en la labor creadora del seu alumnat.

¿TODAVÍA NO TE HAS SUSCRITO A NUESTRA NEWSLETTER?

Suscríbete y recibirás propuestas culturales de las que disfrutar en Valencia.