Sant Blai Llépol

TASTA’L D’ACÍ

tastaldaci.com

El calendari festiu d’hivern valencià no descansa. Abans no arribe l’equinocci vernal, hem gaudit de focs i menjars típics per Sant Antoni. Però el febrer comença també fort amb la festivitat de Sant Blai amb mil i una formes —en salat i dolç— de pans, rotllos i altres pastes que recorren tot València, com ara gaiates i ulleres a la Jana, rotllos (fets de pasta de lionesa) a Borriana; taronges de la sang beneïdes a Alpont, les coquetes a Sagunt, uns espectaculars rotllos guarnits i farcits de patacat o cabell d’àngel a Setaigües; les coquetes seques de Russafa (València ciutat) o els gaiatos, santblaiets i el magnífic rossejat de Torrent amb pilota dolça inclosa. I més rotllos a Algemesí (amb carabassa i llavoretes), a Alginet, a Beneixama, a Elx i a Peníscola; bollos a Benidorm, Finestrat o la Vila Joiosa, i a Teulada l’original dama, com també pans de Sant Blai a Gorga (amb un ametler florit dibuixat amb merenga), a Santa Pola i a Utiel. En coneixeu més? Escriviu-nos a www.tastaldaci.com. XAVIER BENAVENT

También te puede interesar…

V Trobades Mundos por venir

DEL DIJOUS 24/9 AL DISSABTE 31/10
Davant la catàstrofe climàtica, els reptes que planteja la IA i les noves formes de totalitarisme, l’UPV ens convida a pensar.

Nit de les idees

DIVENDRES 18/9, 18H.
Com pot la cultura transformar la nostra forma d’habitar, compartir i reinventar l’espai urbà?

XIV Abierto València

DEL JUEVES 17 AL DOMINGO 20/9
En el programa: cuatro rutas guiadas por las galerías de arte, performances musicales y un conversatorio con curadoras internacionales.

¿TODAVÍA NO TE HAS SUSCRITO A NUESTRA NEWSLETTER?

Suscríbete y recibirás propuestas culturales de las que disfrutar en Valencia.