Vinça (12). La festa de la sucà

TASTA'L D'ACÍ

tastaldaci.com

Acabem l’any parlant de l’oli d’oliva en el mes de desembre de Vinça. I ho fem d’una manera especial i, fins i tot, una miqueta estranya. Justament en un any on la mancança d’oli valencià és molt palesa —atesa la variació climàtica tan extrema i la propensió de plagues i fongs en les oliveres enguany—, reivindiquem el nostre oli d’oliva amb una tradició de Cocentaina que té els seus orígens en la festa de la Corriola o la Sucà. Una diada que es feia per Santa Bàrbera (i actualment el 8 de desembre) i que festeja en origen el primer tast o sucada d’oli. La tradició, recuperada de fa uns quants anys, s’acompanya d’un rotllo de pa, anomenat «corriola» i d’una llonganissa roja i  és dels millors moments per a visitar la capital del Comtat i gaudir d’una de les festes valencianes més autèntiques. Resseguiu la història en <tastaldaci.com>. XAVIER BENAVENT

También te puede interesar…

XV Jornades de Còmic

DEL DIVENDRES 22 AL DIUMENGE 24/5
Miguel Calatayud acaba d’inaugurar exposició a La Nau i serà un dels grans convidats de les Jornades de Còmic de València.

Femina

Just Vilar, 12
Situada a la plaça del mercat, un dels cors vius del barri, la botiga Femina resisteix davant la turistificació que devora el comerç de proximitat.

IV Festival Fronteras

DEL VIERNES 22 AL DOMINGO 31/5
Manuel Vilas, María Rodés, Raül Refree, Ricardo Moya, Punzadas Sonoras y Amparo Llanos (Dover) vendrán al festival de música y la literatura.

37 Fira Alternativa

DEL DIVENDRES 22 AL DIUMENGE 24/5
Reivindicant un present i un futur millors, la Fira Alternativa ha convidat enguany l’escriptor Carlos Taibo.

14 VLC Negra

DEL LUNES 18 AL DOMINGO 24/5
El Festival Internacional de Novela Negra de València le hace un guiño a Agatha Christie en su decimocuarta edición.

¿TODAVÍA NO TE HAS SUSCRITO A NUESTRA NEWSLETTER?

Suscríbete y recibirás propuestas culturales de las que disfrutar en Valencia.