València en l’ànima dels artistes

FINS EL DIUMENGE 29/6
CENTRE DEL CARME. Museu, 2

La mostra València en l’ànima dels artistes no és d’art contemporani, ni estava en els plans del Centre del Carme a l’octubre, ni té un discurs expositiu filat amb temps i estudi. És una exposició improvisada com a gest de solidaritat de la baronessa Thyssen cap a la nostra ciutat arran de la catastròfica situació generada per la dana del 29 d’octubre. No espereu molta profunditat, però sí bones intencions. La mostra la componen 14 peces que integren, quasi totes, la col·lecció del futur Museu Carmen Thyssen Barcelona. Pintors valencians que al llarg dels segles XIX i XX captaren la llum i les gents d’aquesta Mediterrània lluminosa que banya ambdues capitals. S’hi cola algun contemporani com Antonio de Felipe, qui exposa un retrat pop en blanc i negre de la mecenes benefactora, i una proposta immersiva de l’artista digital Chema Siscar, però el gruix de les obres ens parla de realisme, impressionisme i modernisme d’artistes ja morts. Vet ací la meravellosa Bailaora (1905) de Manuel Benedito, Les bugaderes (1903) d’ Antonio Muñoz Degrain, El mercat de les florsde José Benlliure amb les Torres de Serrans de fons, L’arribada de la pesca (1904) de J. Navarro Llorens i per descomptat, Joaquín Sorolla, que no ens porta la llum de la Malva-rosa, sinó el gris paisatge donostiarra de Rompeolas (1917). AU

También te puede interesar…

Anselm Kiefer

HASTA EL DOMINGO 25/10
Podremos ver algunas obras que no habían salido nunca del estudio del archiconocido artista alemán Anselm Kiefer.

Apoteosis Now

HASTA EL LUNES 12/10
Imágenes de Cristina Middel rescatadas de los descartes de diferentes proyectos ejecutados durante los últimos veinte años.

Radix

HASTA EL DOMINGO 6/9
Una instalación viva de Tania Candiani en continua transformación que nos permite asomarnos bajo tierra y mirar en la oscuridad.

Museu Camilo Sesto

DES DEL DIJOUS 11/6
L’antic asil d’Alcoi ha sigut rehabilitat per acollir este Museu Camilo Sesto, l’artista alcoià més recognoscible del pop en espanyol.

Arqueologia canària a Egipte

FINS AL DIUMENGE 25/10
Un arxiu fotogràfic meticulós que documenta l’excavació d’una tomba tebana trobada davant de la ciutat de Luxor.

¿TODAVÍA NO TE HAS SUSCRITO A NUESTRA NEWSLETTER?

Suscríbete y recibirás propuestas culturales de las que disfrutar en Valencia.