València, 1980+40 / València, futur imperfecte

DES DEL DIVENDRES 26/11
MuVIM. Quevedo, 10

El MuVIM agrupa en una mateixa sala l’obra de dos fotògrafs que han treballat sobre la ciutat de València des de prismes ben diferenciats.Rafael de Luis Casademunt ho fa des de la memòria amb instantànies que reflecteixen el pas del temps sobre carrers, persones, edificis i parets, la transformació del casc històric o la desaparició de comerços tradicionals. Les fotografies de la València antiga ens recorden com era el rastre quan plantava campament a la plaça Nàpols i Sicília, quin aspecte tenia la Plaça Rodona abans de la remodelació (modernor sobre autenticitat) o el rètol meravellós de la tenda Guantes Camps. Aquest bloc nostàlgic contrasta amb altres fotos recentíssimes d’una València plena de grafitis a les parets que li dona la benvinguda a nous espais com House of Varietats. Passat i present embolicats en un discurs que ens fa rememorar el que hem perdut. Carlos J. Errando, per la seua banda, projecta el que podria vindre en València, futur imperfecte. La seua mirada crítica i distòpica aterra en forma de fotomuntatges de gran format d’una València desèrtica i negada pel mar. Nostàlgia i distòpia en una exposició sobre els estralls del temps en la nostra ciutat, molt diferent del que ha sigut i del que serà. S.M.      

También te puede interesar…

Davall el sol del règim

DEL DIMARTS 7/7 AL DIUMENGE 6/9
Mitjançant fotografies d’arxiu, ordenances, premsa i propaganda, l’exposició bascula entre la fascinació i l’escàndol a l’Espanya franquista.

L’harmonia secreta del pensament

FINS AL DIUMENGE 20/9
Gustavo Torner no tracta de copiar formes visibles, sinó de desxifrar les lleis matemàtiques i geomètriques que les sostenen.

Universos narratius

FINS AL DIVENDRES 31/7
Originals de Paco Roca, Laura Pérez, Carlos Maiques, Cento Yuste, Deih o Sara Herranz a Blacklight Art Gallery.

¿TODAVÍA NO TE HAS SUSCRITO A NUESTRA NEWSLETTER?

Suscríbete y recibirás propuestas culturales de las que disfrutar en Valencia.