Activistes per la vida

FINS EL DIUMENGE 27/3
C.M. RECTOR PESET. Pl. Forn de Sant Nicolau, 4

L’activista mediambiental hondurenya Berta Cáceres va ser assassinada el 2016 per defensar el territori i els drets de la comunitat lenca hondurenya front a grans empreses i corporacions transnacionals que operen amb impunitat en l’extracció de recursos naturals. La seua filla, Bertha Isabel Zúñiga Cáceres és una dels quaranta activistes d’Hondures i Guatemala fotografiats pel reconegut fotoperiodista Gervasio Sánchez per a la mostra Activistes per la vida, feta d’entrevistes gravades, retrats, i panells que expliquen a qui teniu davant i quina és la seua lluita. Homes i dones que posen dignes i orgullosos fent-li front a les amenaces de mort que reben per lluitar contra la mineria extractiva i les hidroelèctriques que arrasen amb impunitat els seus països. Donant guerra als tribunals, exercint el periodisme, muntant retens als camins per evitar el pas de maquinària pesada o fent programes de ràdio perquè els ciutadans coneguen els seus drets. Sense idealitzacions, el projecte no defuig els conflictes interns entre comunitats, el masclisme o l’homofòbia, als que també cal fer front com a una vessant més de la seua lluita pel territori i la natura. S.M.

También te puede interesar…

Anselm Kiefer

HASTA EL DOMINGO 25/10
Podremos ver algunas obras que no habían salido nunca del estudio del archiconocido artista alemán Anselm Kiefer.

Apoteosis Now

HASTA EL LUNES 12/10
Imágenes de Cristina Middel rescatadas de los descartes de diferentes proyectos ejecutados durante los últimos veinte años.

Radix

HASTA EL DOMINGO 6/9
Una instalación viva de Tania Candiani en continua transformación que nos permite asomarnos bajo tierra y mirar en la oscuridad.

Museu Camilo Sesto

DES DEL DIJOUS 11/6
L’antic asil d’Alcoi ha sigut rehabilitat per acollir este Museu Camilo Sesto, l’artista alcoià més recognoscible del pop en espanyol.

Arqueologia canària a Egipte

FINS AL DIUMENGE 25/10
Un arxiu fotogràfic meticulós que documenta l’excavació d’una tomba tebana trobada davant de la ciutat de Luxor.

¿TODAVÍA NO TE HAS SUSCRITO A NUESTRA NEWSLETTER?

Suscríbete y recibirás propuestas culturales de las que disfrutar en Valencia.