Cultura als barris 2019

cultural.valencia.es 

Els contenidors i l’oferta cultural de València es concentra en una porció molt xicoteta de la ciutat. Per contradir aquesta afirmació tenim La Rambleta en Sant Marcel·lí, Bombas Gens en Marxalenes i Sala L’Horta en Castellar-Oliveral, però poc més, la resta es concentra en el centre, amb algunes ramificacions cap a Benimaclet i el Cabanyal-Canyamelar. Davant aquesta situació, l’Ajuntament de València va posar en marxa al 2016 la iniciativa Cultura als Barris per tractar d’equilibrar la balança i que la cultura arribara als barris més perifèrics. Si en la primera edició eren huit els barris que gaudiren del projecte, a hores d’ara són vint-i-quatre (Benicalap, Orriols, La Carrasca, Les Tendetes, Malilla, Mont-Olivet, Natzaret, Torrefiel…) els que fins desembre tindran programació escènica i musical en parcs, carrers, places i esplanades. Ací teniu un resum del més destacat: Rubén Aparisi farà màgia en Hago chas y Aparisi a tu lado, Versonautas porta un espectacle de poesia i música, Taiat Dansa representarà la peça No half measures i el monologuista Óscar Tramoyeres posarà en escena Mare no hi ha més que una. A més, tindrem  tallers de jocs de taula amb Homoludicus, també de de serigrafia i gravatteatre d’improvisació amb Subit!, circ, la òpera de Mozart Bastià i Bastiana, exhibició de danses populars valencianes, músiques del món a càrrec de Besarabia i flamenc-pop amb Yambú, poesia d’Estellés amb Francesc Anyó i Borja Penalba, teatre de titelles, cine mut de Buster Keaton amb música en viu de Swinglöide Trio, combat d’il·lustradors, albaes i cant d’estil, i concert de música tradicional valenciana amb Pep Gimeno «el Botifarra”. Busca, que de segur hi ha alguna cosa per a tu. S.M.    

También te puede interesar…

Salón del Cómic 2026

DEL VIERNES 27/2 AL DOMINGO 1/3
Raina Telgemeier, Marguerite Abouet, Camille Vannier, Ulli Lust y Bea Lema son los grandes reclamos de esta edición.

Trobades amb…

DEL DIVENDRES 20/2 AL DIVENDRES 8/5, 16.30H. 6€
Caixaforum organitza quatre trobades amb quatre dones creadores de diversos àmbits de l’art i la cultura.

Vorasenda

tastaldaci.com
Treballen amb cultius variats i de temporada, i fan venda directa a la seua botiga, cosa que promou el contacte entre llauradors i veïnat.

10é Al caliu de les paraules

DIVENDRES 13 I DISSABTE 14/2
El festival d’oralitat commemora el seu desé aniversari subratllant un dels ingredients més usuals en l’art de contar contes: la mentida.

23 Diàlegs

DIMECRES 11 I DIJOUS 12/2
Les trobades de disseny de l’EASD es celebren en el marc del 175 aniversari de l’escola i posen el focus en la labor creadora del seu alumnat.

¿TODAVÍA NO TE HAS SUSCRITO A NUESTRA NEWSLETTER?

Suscríbete y recibirás propuestas culturales de las que disfrutar en Valencia.