Berlanga per El Flaco

MuVIM. Quevedo, 10

A l’exposició Visca Berlanga! del MuVIM li ha eixit un apèndix fet d’imatges analògiques signades per un fotògraf indissociable de la realitat valenciana, José García Poveda “El flaco”, amic del cineasta del que enguany commemorem els cent anys del seu naixement, Luís García Berlanga. Quan Berlanga va morir al 2010 El Flaco va buscar instantànies d’ell als seus arxius de la Cartelera Turia, de l’exposició La València del Flaco (feta a La Nau el 2017) i de La Mostra de Cine de València per comprovar que, efectivament, tenia prou material per retre-li el seu homenatge particular. D’ací va nàixer aquesta exposició de vuitanta imatges —algunes mai vistes— que recullen la relació fotogràfica d’El flaco amb un personatge tan polièdric com Berlanga. Trobareu, per exemple, les fotos que plasmen la reconciliació entre el director valencià i Juan Antonio Bardem en la cafeteria del Rialto, l’últim dia de rodatge de París-Tombuctú (on Berlanga es queda enganxat de l’esquena) o l’escena on apareix, ja major, fumant en cadira de rodes davant del Teatro Olympia en l’homenatge que la Mostra li va retre al 2009 plantant una falla fetixista en Na Jordana, reproduïda en l’exposició mare Visca Berlanga! Junt a retrats i altres imatges amb Nino Manfredi (El verdugo), Ricardo Muñoz Suay, Rafael Azcona, Rita Barberà, Alain Delon, Francis Montesinos, Concha Velasco, Juan Diego, Elia Kazan (aquesta fotografia li la va regalar El Flaco a Berlanga pel seu aniversari) i l’equip de Todos a la cárcel en roda de premsa. Diu El Flaco que moltes d’aquestes fotos son “furtades”, però que Berlanga, sempre sol·lícit, posava per a ell sense problemes, penjant-se per exemple el Premi Turia de l’orella com si fos una arracada o encaixant-se una gorra que havia anat passant de cap en cap i, esperava, no estiguera plena de polls. A l’exposició veureu moltes cares de Berlanga, moltes d’elles disteses i confiades per tindre davant un fotògraf amic que s’asseia a la mateixa taula que ell en llargues sobretaules. AU

También te puede interesar…

Música y matemáticas

HASTA EL DOMINGO 23/8
Más de veinte módulos interactivos y una quincena de audiovisuales nos permiten conocer la música por dentro.

El pintor i els models

FINS AL DIUMENGE 29/3
S’explora la forma que l’artista valencià tenia d’aproximar-se als temes i als tipus populars i la seua relació amb els models retratats.

Luis Vidal Corella

FINS AL DIUMENGE 29/3
El MuVIM trau a la llum huitanta fotografies inèdites de Luis Vidal Corella, un dels fotògrafs més importants de la història valenciana recent.

Naixen oliveres a Gaza

FINS AL DIUMENGE 22/3
L’art sempre reivindicatiu d’Escif es posa al servei de la causa palestina, juntament amb Banksy, Shepard Fairey, Blu…

¿TODAVÍA NO TE HAS SUSCRITO A NUESTRA NEWSLETTER?

Suscríbete y recibirás propuestas culturales de las que disfrutar en Valencia.