Mercat de l’escuraeta

FINS EL DIUMENGE 11/6, 9-22H.
PLAÇA DE LA REINA.

Hi ha documents que situen al segle XIV l’origen del Mercat de l’Escuraeta, un dels més antics de València. Es va implantar perquè els artesans novells que volien accedir als gremis exposaren les seues obres i ha fet camí fins a hui, tot i que ha estat tres anys suspès, al 2020 per la pandèmia i els dos anys següents per les obres de conversió en zona de vianants de la plaça de la Reina. Torna enguany amb 21 parades al centre de la plaça on es venen tot tipus d’estris de ceràmica valenciana per a la llar i la cuina (reproduïda dins d’una de les casetes), així com altres tipus de recipients i productes de terrissa. Botiges, pots per a la sal i el llorer, socarrats, cassoles d’arròs al forn, tests per a plantes, morters, manisetes i plats decorats amb imatges del Micalet (qui presideix el mercat) i les Torres de Quart estan a la venda junt a xiulets —atuells de terrissa que s’omplin d’aigua i imiten els pardals en bufar-los—i les campanetes de la Mare de Déu, peces de terrissa cuita o ceràmica amb una creu de fusta o de metall roja que xiquets i xiquetes feien sonar tradicionalment durant els dies de mercat i la festivitat del Corpus Christi. S.M.   

También te puede interesar…

II Valvanera Reviscola

DIUMENGE 4/5, 11-15H.
Hi haurà joies i artesania local, llibres i fanzins, disseny, flors i activitats al voltant de la ciutat, la comunitat, l’habitatge.

JIV 08

DEL DIVENDRES 2 AL DIUMENGE 4/5
L’octava edició de les Jornades d’Il·lustració de València ret homenatge al col·lectiu d’artistes urbans valencians XLF.

Letterheads per l’Horta

DEL DIJOUS 1 AL DIUMENGE 4/5
Letterheads són trobades internacionals on rotulistes tradicionals de tot el món es reuneixen amb cal·lígrafs, tipògrafs i dissenyadors.

60a Fira del Llibre

DEL DIJOUS 24/4 AL DIUMENGE 4/5
Celebrem la 60a Fira del Llibre de València i els quaranta anys des que se celebra als Jardins de Vivers.

¿TODAVÍA NO TE HAS SUSCRITO A NUESTRA NEWSLETTER?

Suscríbete y recibirás propuestas culturales de las que disfrutar en Valencia.