Mar de Fulles

mardefulles.com

Els ulls de Juanma Urbán s’il·luminen al parlar del seu primer fill. Quan fa 15 anys es va enamorar d’un mar de fulles als peus de la Serra d’Espadà i a escassos 10 km de la mar, no s’imaginava l’aventura que li venia damunt. Des de Greenpeace València va aterrar a Alfondeguilla (Castelló) amb la intenció de demostrar al món que es pot fer turisme rural amb un mínim impacte mediambiental. Hui, després d’un any de localització, de dotze de (bio) construcció amb pedra, cal, argila i fusta, i de dos crowlendings(micropréstecs privats) és una realitat. Gràcies a persones com la seua dona, fill i família, a l’arquitecte Xavier Salvador, entregat a la causa, i a un equip dedicat, es nota que aquest projecte ha nascut de l’amor, com més mola. I com l’amor mai deixa de créixer, cada racó de Mar de Fulles és una mostra d’estima a la natura. Hui, Juanma i el seu equip (Vicky, Susi, Alberto i extres) poden estar més que orgullosos perquè ja és el primer hotel rural a Europa, (i al món?) que es considera autosuficient energèticament; i a més ho fa amb una instal·lació fotovoltaica a càrrec d’una empresa local, (aplaudiment). La guinda la posa la piscina desbordant, l’arbratge singular i un menú especial amb productes de l’hort ecològic. Amb sort també veuràs a Alberto i Susi a la piscina, a Vicky meditant o fent-se una cerveseta a la terrassa després de treballar. El camí no és gens fàcil però el resultat si és espectacular, i nosaltres som els privilegiats que tenim la casa de Juanma ací, al cantonet. Mar de fulles et banya de pau, tranquil·litat, descans i natura des de 40 euros amb desdejuni. Viure l’experiència és la prova de què el seu somni ja s’ha fet una bonica realitat. Qui li havia de dir a Juanma que ho aconseguiria amb els 6.000 euros que va començar? Ara li toca prendre el vol i ho farà; perquè mai són els diners, és sempre l’amor. @MaríadeQuesada

También te puede interesar…

Salón del Cómic 2026

DEL VIERNES 27/2 AL DOMINGO 1/3
Raina Telgemeier, Marguerite Abouet, Camille Vannier, Ulli Lust y Bea Lema son los grandes reclamos de esta edición.

Trobades amb…

DEL DIVENDRES 20/2 AL DIVENDRES 8/5, 16.30H. 6€
Caixaforum organitza quatre trobades amb quatre dones creadores de diversos àmbits de l’art i la cultura.

Vorasenda

tastaldaci.com
Treballen amb cultius variats i de temporada, i fan venda directa a la seua botiga, cosa que promou el contacte entre llauradors i veïnat.

10é Al caliu de les paraules

DIVENDRES 13 I DISSABTE 14/2
El festival d’oralitat commemora el seu desé aniversari subratllant un dels ingredients més usuals en l’art de contar contes: la mentida.

23 Diàlegs

DIMECRES 11 I DIJOUS 12/2
Les trobades de disseny de l’EASD es celebren en el marc del 175 aniversari de l’escola i posen el focus en la labor creadora del seu alumnat.

¿TODAVÍA NO TE HAS SUSCRITO A NUESTRA NEWSLETTER?

Suscríbete y recibirás propuestas culturales de las que disfrutar en Valencia.