I Fira de l’Edició Independent

VELES E VENTS (esplanada). Passeig de Remor, s/n

L’edició independent, aquella que no depèn de grans grups editorials sotmesos als interessos de diferents bosses de poder, suposa un 80% del sector del llibre que cal protegir i estimular. Per a això ha nascut la primera Fira de l’Edició Independent que es celebrarà a l’esplanada del Veles e Vents amb 69 expositors ocupats per editorials menudes però potents de la Comunitat Valenciana com la mítica Media Vaca, Drassana (trencant expectatives amb Noruega), Barlin Libros, Sembra Llibres, Fuera de Ruta o Vincle, i de fora com Antipersona, Txalaparta o Barrett (que va sorprende sl 2020 amb Panza de Burro), llibreries com Bangarang o La Primera Libros, i il·lustradors de la talla d’Elías Taño, que tindran un espai per exposar treballs autoeditats com Dolora, un fanzine amb recomanacions literàries, entrevistes i articles que posen l’accent en l’àmbit del bon menjar en el seu número tres, que serà presentat per Ana Villalvilla, Beatriz León i la periodista y escritora Lidia Caro.  La Repartidora —en plena campanya per recaptar diners per alçar Un espai comú, un nou local per al pensament crític a Benimaclet— presentarà l’Atles il·lustrat de les comarques valencianes, un llibre que va nàixer gràcies al micromecenatge per tractar d’una manera lúdica i educativa els elements que conformen la identitat i la geografia valencianes. L’editorial Grafito presentarà Refugio, un còmic de Jose Fenollosa que tracta sobre el treball que es fa als refugis d’animals i de com funciona el procés d’adopció, Voliana ens porta el primer BL (Boys Love) de la literatura catalana i Bromera ens parlarà de dones valencianes que han fet història i promocionarà el thriller funerari Llibre de morts de Jordi Colonques. Per la seua banda, La Oveja Roja farà efectiva la màxima feminista de que allò personal és polític plantejant una revolució des dels afectes, desenvolupada al llibre Anarquia relacional. Hi ha molt més, feu-li una ullada al programa complet ací. AU

También te puede interesar…

Nit de les idees

DIVENDRES 18/9, 18H.
Com pot la cultura transformar la nostra forma d’habitar, compartir i reinventar l’espai urbà?

XIV Abierto València

DEL JUEVES 17 AL DOMINGO 20/9
En el programa: cuatro rutas guiadas por las galerías de arte, performances musicales y un conversatorio con curadoras internacionales.

LaDemo

DISSABTE 5/9, 9H. 8€
Un nou esdeveniment sobre cultura digital amb creadors de contingut, experts en tecnologia, periodistes especialitzats i comediants.

Eclipsi solar 2026

DIMECRES 12/8, 19.30H. (aprox)
Podrem observar un espectacular eclipsi solar total en punts del territori com Peníscola, Macastre o Puçol.

¿TODAVÍA NO TE HAS SUSCRITO A NUESTRA NEWSLETTER?

Suscríbete y recibirás propuestas culturales de las que disfrutar en Valencia.