De temporada: la magrana

TASTA'L D'ACÍ

tastaldaci.com

Fruit emblemàtic de la Mediterrània, la magrana és la protagonista de la darreria de l’estiu i la primeria de la tardor. Els magraners, sovint amb troncs irregulars i entortolligats, són presents als marges dels nostres camps i horts. El seu fruit, de color crema a roig intens, és molt popular en la gastronomia valenciana. Solem menjar-la tota sola, tot rosegant-la evitant les membranes blanques, o desgranada amb moscatell o, ja les més tardanes, amb suc d’algun cítric, combinació que sol agradar bona cosa. Al sud valencià, en les comarques del Baix Vinalopó, l’Alacantí i el Baix Segura, hi trobem fins i tot una denominació d’origen protegida: la magrana mollar d’Elx. Esta varietat, la més popular i estesa al nostre país, destaca per la dolçor i per una llavor molt molleta, d’ací el nom, que es pot menjar ben fàcilment. Aneu al vostre mercat de confiança i aprofiteu esta fruita de temporada per a retrobar la nostra memòria gastronòmica més ancestral. Llegiu més en www.tastaldaci.com. XAVIER BENAVENT

También te puede interesar…

Otoño en l’Hemisfèric

L’HEMISFÈRIC. Professor López Piñero, 3
Nos damos una vuelta por el universo, viajamos millones de años atrás y nos sumergimos en las profundidades del océano.

Visita el Arctic Sunrise

DEL SÁBADO 19 AL DOMINGO 27/9
El Arctic Sunrise atracará en el puerto de València para defender el derecho a la protesta de los activistas de Greenpeace.

IV València Design Fest

DEL JUEVES 10/9 AL JUEVES 15/10
Exposiciones, conferencias, encuentros, talleres, rutas, visitas guiadas y proyecciones para celebrar el diseño con Polonia.

V Trobades Mundos por venir

DEL DIJOUS 24/9 AL DISSABTE 31/10
Davant la catàstrofe climàtica, els reptes que planteja la IA i les noves formes de totalitarisme, l’UPV ens convida a pensar.

¿TODAVÍA NO TE HAS SUSCRITO A NUESTRA NEWSLETTER?

Suscríbete y recibirás propuestas culturales de las que disfrutar en Valencia.