On germinen els silencis

CENTRE DEL CARME. Museu, 2 

On germinen els silencis excava una doble vessant, la de la memòria històrica i la del gènere. El silenci imposat als perdedors de la guerra civil espanyola va ser una llosa triple pesada per a les dones republicanes ja que, en la història, el silenci de les dones ha sigut sempre eixordador. Aquesta exposició vol afegir una capa més al relat de la història contada pels homes vencedors mitjançant l’art. Art al Quadrat, col·locant l’accent en la memòria oral, ha posat a cantar xotes republicanes a les descendents de dones represaliades, José Miguel Abril enfronta el bust d’un rostre amb silenci imposat amb un altre que reclama auxili entre crits; Joan Tosca Cuquerella fotografia places, tàpies i espais (Sant Miquel dels Reis, la plaça de bous d’Alacant…) on els perdedors van ser afusellats; i Marie-Pierre Guiennot utilitza la pintura abstracta per simbolitzar dolor i esquinçament. S.M.  

También te puede interesar…

Davall el sol del règim

DEL DIMARTS 7/7 AL DIUMENGE 6/9
Mitjançant fotografies d’arxiu, ordenances, premsa i propaganda, l’exposició bascula entre la fascinació i l’escàndol a l’Espanya franquista.

L’harmonia secreta del pensament

FINS AL DIUMENGE 20/9
Gustavo Torner no tracta de copiar formes visibles, sinó de desxifrar les lleis matemàtiques i geomètriques que les sostenen.

Universos narratius

FINS AL DIVENDRES 31/7
Originals de Paco Roca, Laura Pérez, Carlos Maiques, Cento Yuste, Deih o Sara Herranz a Blacklight Art Gallery.

¿TODAVÍA NO TE HAS SUSCRITO A NUESTRA NEWSLETTER?

Suscríbete y recibirás propuestas culturales de las que disfrutar en Valencia.