On germinen els silencis

CENTRE DEL CARME. Museu, 2 

On germinen els silencis excava una doble vessant, la de la memòria històrica i la del gènere. El silenci imposat als perdedors de la guerra civil espanyola va ser una llosa triple pesada per a les dones republicanes ja que, en la història, el silenci de les dones ha sigut sempre eixordador. Aquesta exposició vol afegir una capa més al relat de la història contada pels homes vencedors mitjançant l’art. Art al Quadrat, col·locant l’accent en la memòria oral, ha posat a cantar xotes republicanes a les descendents de dones represaliades, José Miguel Abril enfronta el bust d’un rostre amb silenci imposat amb un altre que reclama auxili entre crits; Joan Tosca Cuquerella fotografia places, tàpies i espais (Sant Miquel dels Reis, la plaça de bous d’Alacant…) on els perdedors van ser afusellats; i Marie-Pierre Guiennot utilitza la pintura abstracta per simbolitzar dolor i esquinçament. S.M.  

También te puede interesar…

Top Secret. Cine y espionaje

HASTA EL DOMINGO 8/6
Un recorrido cronológico-temático en el que descubrimos las relaciones entre cine y espionaje durante más de cien años.

Manolo Gil. Àlbum

FINS EL DIUMENGE 25/5
Un artista defensor del risc que va impulsar la creació d’un dels primers col·lectius d’art d’avantguarda de l’Espanya de la postguerra.

Desmemòria subterrània

FINS EL DIUMENGE 4/5
Objectes, cartells, revistes, fanzines i entrades de concerts formen part d’aquest exercici nostàlgic que reivindica l’escena underground valenciana dels noranta.

Gastronomia medieval

FINS EL DIUMENGE 4/5
Una exposició al voltant de Sent Soví, un receptari del segle XV escrit en valencià de gran rellevància històrica.