L’expulsió dels moriscs

FUNDACIÓ BANCAIXA. Pl. Tetuán, 23

La Fundació Bancaixa tanca l’any amb una xicoteta exposició, més interessant des del prisma històric que des de l’artístic. Per això gran part de la sala, pintada de blau Mediterrani, està ocupada per vinils que expliquen les pintures. El 1609 Felipe II va posar en marxa l’expulsió dels moriscs (musulmans convertits forçosament al cristianisme) de terres valencianes –un terç de la població– i poc després encomanà aquestes pintures de la “gesta”. Es retrataren l’embarcament dels “infidels” en els ports de Vinaròs i Dénia; la rebel·lió dels moriscos en la serra de Laguar; o l’arribada a Oran, on els nouvinguts foren també maltractats pels locals. Una mostra d’enfrontaments, mort, dolor i suïcidis per reflexionar sobre el passat i conscienciar-nos del valor de la tolerància. S.M.

También te puede interesar…

El aura de una saga moderna

HASTA EL DOMINGO 7/2/27
El IVAM muestra la obra del hijo de Pinazo, José, y de su nieta, Marisa, muchas de cuyas pinturas nunca habían sido expuestas al público.

Entre el far i l’abisme

FINS AL DIUMENGE 28/6
Territori, tradició, sostenibilitat, natura, horitzó i mar es donen la mà en aquesta exposició on coexisteixen la llum i l’abisme.

VerdeVerdad

HASTA EL DOMINGO 28/6
Una exposición de MAKMA que recoge la obra de Calo Carratalá, Francisco Caparrós, Mónica Jover Calvo, Olga Diego y Sebastián Nicolau.

¿TODAVÍA NO TE HAS SUSCRITO A NUESTRA NEWSLETTER?

Suscríbete y recibirás propuestas culturales de las que disfrutar en Valencia.