La república de les falles 1932-1936

MUSEU D’ETNOLOGIA. Corona, 36

Durant la Segona República les Falles van experimentar una era daurada, van passar a ser percebudes com una festa urbana i moderna que reforçava la identitat valenciana i es van consolidar a tots els nivells: es crearen el Comité Central Faller i l’Associació d’Artistes Fallers, van créixer les comissions falleres per tots els barris de la ciutat, les dones començaren a ocupar l’espai públic de la festa —i no només com a falleres majors—, la xicalla s’incorporà definitivament a la festa, i es va produir un extraordinari desenvolupament artístic, tant en els cadafals fallers com en altres disciplines associades (cartellisme o música). El Museu d’Etnologia repassa la nova magnitud que el fenomen faller va adquirir als anys 30 com a reflex de la societat del seu temps. AU

También te puede interesar…

IV Biennal de Pintura Mª Isabel Comenge

FINS AL DIUMENGE 18/1
Mónica Jover, Volkan Diyaroglu, Carla Fuentes, Josep Tornero, Nanda Botella, María Aranguren, i Rafael del Corral, reunits baix el paraigues de la Biennal de Pintura Mª Isabel Comenge.

Atrevir-se a més

FINS AL DIUMENGE 1/2
Una exposició que és fruit d’una llarga investigació encabotada en rastrejar els treballs que obriren una escletxa en la tradició més ortodoxa.

V Projecte Fragments: Terra Nullius

DEL DIJOUS 11/12 AL DIUMENGE 8/2
La proposta d’Andreu Esteban documenta la transformació del paisatge valencià davant de l’expansió del desenvolupament energètic.

Caleb

HASTA EL DOMINGO 22/2
Pintura matérica de gran formato que evoca fondos marinos y paisajes volcánicos.

¿TODAVÍA NO TE HAS SUSCRITO A NUESTRA NEWSLETTER?

Suscríbete y recibirás propuestas culturales de las que disfrutar en Valencia.