HIROSHIGE I LA SEUA ÈPOCA

MuVIM. Quevedo, 10

Torna el MuVIM a apostar per l’art japonès, en aquest cas l’obra magna del gran paisatgista Hiroshige Katsushika, Les cinquanta tres estacions del Tôkai-dô (1833-1834). Es tracta de la sèrie completa de 55 xilografies de gravats paisatgístics que va fer recorrent el Tôkai-dô, una antiga ruta que connectava les ciutats de Edo (actual Tokio) i Keishi (Kioto). Són obres fetes al segle XIX però d’una modernitat absoluta que van esdevenir un gènere propi, l’ukiyo-e (“imatges del mon flotant”, en referència a aspectes plaents de la vida) i influïren de manera decisiva en pintors impressionistes com Van Gogh, Manet o Toulouse-Lautrec. Com apèndix a la mostra, La gran ona de Kanagawa del seu coetani Hokusai Katsushika, que ha arribat a convertir-se en una icona de whatsapp. Fins ací arriba la influència de l’art japonès a occident. S.M.

También te puede interesar…

Cartelleria fallera antiga

DE DIMARTS A DISSABTES: 10-19H. 1/2€
Vint cartells utilitzats per a anunciar les Falles en els anys més convulsos de la història recent de València.

A media lumbre

HASTA EL DOMINGO 14/6
A media lumbre tranza un recorrido por nuestra herencia cultural mediterránea y se fija en las «artes menores».

Chema Madoz. Letra y compás

HASTA EL LUNES 18/5
La primera exposición en la que Chema Madoz une de forma explícita dos grandes pasiones: la música y los libros.

Paco Camallonga

FINS EL DIUMENGE 26/4
Veureu ninots indultats que homenatgen el 13, Rue del Percebe o els voluntaris que ajudaren a l’Horta Sud després de la barrancada.

La llegenda del Titanic

FINS EL DIUMENGE 12/4
A la gran sala immersiva veureu la construcció del Titanic, li pegareu una ullada a les cabines i viureu l’enfonsament en primera persona.

¿TODAVÍA NO TE HAS SUSCRITO A NUESTRA NEWSLETTER?

Suscríbete y recibirás propuestas culturales de las que disfrutar en Valencia.