VANIA (ESCENES DE VIDA)

TEM. Pl. del Rosari, 3

Pocs textos teatrals hauran sigut més revisats que Oncle Vania d’Anton Txékhov, però no podíem deixar passar aquesta versió del drama per diversos motius. Primer, perquè porta la signatura d’Àlex Rigola, ex director del Teatre Lliure de Barcelona i de Teatros del Canal de la Comunitat de Madrid, lloc en què dimití fa un parell de mesos en protesta per la repressió policial exercida durant la jornada de l’1 d’octubre a Catalunya. Un altre dels grans atractius d’aquest Vania és l’elenc: Luis Bermejo (ha passat recentment per València amb El Rei i El minut del pallasso), Gonzalo Cunill (Who is me. Pasolini, de Rigola, que vam veure a Las Naves), Irene Escolar (Premi Max per El público, dirigida també per Rigola) i Ariadna Gil, arxiconeguda pel seu impressionant currículum en cinema. El tercer gran atractiu és la posada en escena: els quatre actuen dins d’una caixa de fusta amb poquíssims elements, que comparteixen amb els espectadors en una intimitat absoluta –només seixanta persones– per poder expressar vertaders pensaments en lloc de representar-los. Rigola mostra de la manera més neta i descarnada les relacions i els conflictes dels personatges de Vania, tot un clàssic de principis del segle XX. S.M.

También te puede interesar…

Stellium

DEL VIERNES 30/1 AL DOMINGO 1/2
No hay concesiones narrativas, sino una escritura del cuerpo que pasa de lo sensual y tribal a lo etéreo.

Les amistats perilloses

DEL DIJOUS 29/1 AL DIUMENGE/2
En l’espectacle veurem retratades les manipulacions i jocs d’alcova de les classes acabalades.

Locos de amor

DOMINGO 25/1, 19H. 21/26€
Sam Shepard cuenta la historia de dos amantes atrapados en una relación marcada por la pasión, el deseo y los fantasmas del pasado.

Los locos de València

DEL DIJOUS 22/1 AL DIUMENGE 8/2
La nova producció pròpia de l’Institut Valencià de Cultura (IVC) versiona una comèdia de Lope de Vega amb pinzellades d’erotisme i passió.

Camino a la Meca

DEL MARTES 20/1 AL DOMINGO 1/2
La valentía de vivir fiel a una misma y sobre la capacidad de transformar las limitaciones en oportunidades para crear belleza y significado. 

¿TODAVÍA NO TE HAS SUSCRITO A NUESTRA NEWSLETTER?

Suscríbete y recibirás propuestas culturales de las que disfrutar en Valencia.