TEATRO CÍRCULO. Prudenci Alcón i Mateu, 3
Catorze companyies de Brasil, Xile, l’Argentina, El Salvador, El Líban, Alemanya i Espanya participaran en el festival euroiberoamericà d’arts escèniques ENDOA sota el lema “Abismal”, en una tercera edició amb caràcter presencial i virtual. Bon protagonisme tindrà la mítica companyia andalusa La Zaranda, que a més d’oferir un curs intensiu, està vinculada amb dos dels espectacles programats: El alimento de las moscas [3] escrita pel dramaturg Eusebio Calonge, una experiència fosca que aflora dels abismes de la ment d’un assassí; i La de mar de lejos dirigida per Gaspar Campuzano [4], una peça de creació col·lectiva sobre el drama dels processos migratoris. En aqueixes aigües, les de la burocràcia migratòria i la repressió sexual, navega l’obra de teatre físic Los papeles [1] del performer libanès Anthony Kmeid, que ja poguérem veure l’any passat al Carme Teatre. A fresqueira de Jacy [30/6] del brasiler Grupo Carmin serà una funció virtual basada en un fet real, la troballa d’una maleta al fem amb els objectes personals d’una dona de noranta anys. Dues companyies sevillanes reivindicaran la integració en escena de persones amb diversitat funcional amb Helliot [2]; la xilena Los Robinson posarà en escena, virtualment, el drama d’una dona que pateix Alzheimer prematur en Postales para no olvidar [8]; i en La dolorosa de los llanos [11], de la companyia catalana La Cerda, trobareu una investigació centrada en el ritual de la processó, el caminar com acte de fe i de redempció. Açò són només unes pinzellades de la programació, hi haurà molt més teatre euroiberoamericà per arrencar el mes de juliol al Teatro Círculo. AU