Carmina Burana

DEL DIMARTS 4 AL DIUMENGE 16/2
TEATRO OLYMPIA. Sant Vicent Màrtir, 44

Carmina Burana és una “cantata escènica”, eixe nom li va posar el seu autor, Carl Orff, quan la va composar entre 1935 i 1936. La nomenclatura és una contradicció perquè la cantata és una obra per a instruments i cantants que, a diferència de l’òpera, no conta una història, ni està pensada per a un escenari amb actors i escenografia. Carmina Burana forma part d’una trilogia feta a partir de tres-cents poemes medievals escrits en diferents idiomes (llatí medieval, principalment). Partint d’ells, Orff va composar 24 cançons ordenades perquè es pogueren representar dalt d’un escenari, tot i que, en l’actualitat, acostumen a ser interpretades en versió concert. Aquests poemes destaquen el plaer per viure i per l’amor carnal, sota una mirada crítica i satírica cap als organismes socials i de l’església de l’època. Fa quinze anys que La Fura dels Baus gira per tot el món representant aquesta obra magna com el compositor va deixar escrit que s’havia de fer: amb cors, orquestra i “imatges màgiques”, que La Fura projecta sobre un cilindre de deu metres de diàmetre que envolta l’orquestra. Tenen versió simfònica i musical, que serà la que representaran al febrer a l’Olympia. Efectes especials (fins i tot, fragàncies), música en directe, cinquanta artistes en escena i els cantants volant en grues o capbussats en aigua, vi i foc per a fer d’aquesta peça un autèntic deliri per als sentits. Oh fortuna! S.M.

También te puede interesar…

Intimidad

DEL JUEVES 25 AL DOMINGO 28/6
La obra explora con lucidez las fronteras entre lo privado y lo público en una época marcada por la sobreexposición emocional.

Carmina Burana

DEL DIJOUS 25 AL DIUMENGE 28/6
Per a celebrar el vintè aniversari de Les Arts, el coreògraf Edward Clug i el Ballet Dortmund presenten un espectacle irrepetible.

V Al Crepuscle

DEL DIJOUS 18 AL DIUMENGE 21/6
Al Crepuscle va nàixer a Sagunt per a fer-nos gaudir de les arts escèniques a la llum ataronjada del capvespre.

IX Contorsions

DEL DIJOUS 18 AL DIUMENGE 21/6
Cada any acaba abans la temporada escènica als teatres públics, però encara resta el xicotet reducte de Contorsions.

No ni ná

VIERNES 12/6, 20H.
Una copla disidente que mastica las eses, la pluma, los volantes y lo folclórico para convertirlos en herramientas de resistencia.

¿TODAVÍA NO TE HAS SUSCRITO A NUESTRA NEWSLETTER?

Suscríbete y recibirás propuestas culturales de las que disfrutar en Valencia.