Atents a la novena edició de Russafa Escènica, que ve forta! En primer lloc, pel tema que inspira totes les propostes, polèmic i de moltíssima actualitat: Espanya. Els deu vivers —peces curtes d’investigació— i els quatre boscs —propostes llargues i tancades— tractaran assumptes com la capacitat de decisió dels ciutadans respecte al seu país a més de la presó permanent revisable, la precarietat laboral o la prostitució per evidenciar que hi ha més d’una Espanya possible. El segon gran atractiu del Russafa Escènica d’enguany és La Teta Calva, encarregada de muntar l’Hivernacle —l’obra de llarga durada— sobre el tema dels desapareguts víctimes del franquisme: Historia de una cuneta. D’altra banda, tindrem treballs firmats per dramaturgs com Iria Márquez, Juan Carlos Garés, Mirian Villaescusa, Nelo Sebastián, Jerónimo Cornelles (director artístic del festival) i la companyia El Gatopardo. Açò, pel que respecta al Russafa In, perquè enguany, vist l’èxit de la passada edició, tornen a repetir l’experiment d’expandir el festival per la resta de la ciutat en allò que han anomenat Russafa Out. Resumint, propostes de sala i de carrer de companyies nacionals i internacionals que investiguen sobre nous llenguatges escènics (Parcs) i un conjunt de sis micropropostes (5-10 mins) al Centre del Carme que els visitants poden veure traçant el seu propi recorregut (Jardí Escènic). S.M.
Assassinat a l’Orient Express
DEL DIJOUS 19/12 AL DIUMENGE 12/1
Hércules Poirot ha de resoldre un assassinat dins d’un tren aïllat per la tempesta, sabent que el culpable és entre els passatgers.