Coquetes amb arrop

TASTA’L D’ACÍ

tastaldaci.com

Per als qui no ho sapieu, l’arrop és un líquid espès, força dolç, amb una textura carameŀlitzada i molt fosc que s’elabora a partir de la reducció del most de raïm. Durant molt de temps fou el berenar de menuts i grans, refregat en el pa o a cullerades. Era una font dolça d’energia quan el sucre era un bé a què no tothom podia arribar. Els nostres majors encara ens conten dels venedors d’arrop que anaven per viles i ciutats oferint en gerres aquest or negre líquid. Estes coquetes amb arrop (coqueta és un diminutiu de coca) són tradicionals sobretot a Nadal. I hi ha diferents versions segons la comarca. A l’Horta Sud i se’n fan condimentades amb aiguardent d’anís i són coquetes denses, molt negres i sucoses. Els qui les tasta la primera volta se’n sorprén moltíssim, però després es tornen fans incondicionals. Descobriu més sobre estes coquetes i el famosíssim arrop en el nostre article web en <tastaldaci.com>. XAVIER BENAVENT

También te puede interesar…

Xufa més enllà de l’orxata

tastaldaci.com
Una crema de xufa amb un ús ideal per a refregar sobre el pa torrat en esmorzars, també en postres o receptes dolces.

JIV 09

DEL DIVENDRES 24 AL DIUMENGE 26/4
Es poden comprar làmines, tote bags, llibres, llaunes, stickers, samarretes… qualsevol cosa que lluïsca una bona il·lustració.

9 Atomic Art

VIERNES 24 Y SÁBADO 25/4
Mourn, The Rapants, Isla Kume, Nuestra Señora y Pálida Tez forman parte del festival multidisciplinar Atomic Art.

XXIV Mostra del Llibre Anarquista

DEL DILLUNS 20 AL DIUMENGE 26/4
El programa de 2026 inclou una ruta històrica per a repassar el feminisme i les dissidències sexuals dins de l’anarquisme.

Sant Jordi al Cabanyal 2026

DIUMENGE 19/4, 12-20H.
El programa inclou presentacions, lectures públiques i comunitàries, firmes d’autors i ràdio en directe.

¿TODAVÍA NO TE HAS SUSCRITO A NUESTRA NEWSLETTER?

Suscríbete y recibirás propuestas culturales de las que disfrutar en Valencia.