Mediterranean West Coast Ska Showcase vol. 2

DIVENDRES 3/2,  21.30H. 15/18€
16 TONELADAS. Ricardo Micó, 3

Després de l’èxit de la primera edició, Bredda Jamaican Music Club torna amb un segon volum del Mediterranean West Coast Ska Showcase mostrant bandes i punxadiscos de música early jamaicana a l’oest del Mediterrani, aquesta vegada en un to femení majoritari. Entenen el Mediterrani com un mar obert i per això intenten incloure bandes veïnes de fora del País Valencià. La formació italiana Le Birrette són el cap de cartell, una banda femenina que des del 2015 explora tots els ritmes de Jamaica dels anys seixanta i setanta inspirada per trios vocals, com ara, The Techniques, The Gaylads i The Pioneers; i per les bandes de sessió instrumental de Studio One i Treasure Isle, com The Skatalites, Sound Dimension, Soul Vendors… Com estes bandes, les birrette han gravat un LP i tres singles en viu i directe a un estudi totalment analògic. Han girat per Argentina, Itàlia, el Regne Unit, França i, fins i tot, Jamaica, compartint escenari amb llegendes com Ken Boothe o Johnny Osbourne. La primera vegada que tocaren a València el gener de 2020 va ser tot un èxit.

Amb elles, des del Comtat (originàriament d’Alfafara), The dance crashers, que acaben de publicar el seu primer llarga durada en vinil amb el segell basc Brixton Records. Després de dos àlbums autoproduïts i un single editat per Jamaican Memories, els alacantins han tocat per tot el País Valencià i per Catalunya, i estan a punt de començar la seua gira Double Barrel amb els seus germans catalans Drop Collective, que els portarà per tot l’estat espanyol. Ambdues bandes estan compromeses amb l’estil original del ska-jazz jamaicà i volen romandre el més fidels possible als ritmes tradicionals jamaicans, però amb un so actual.

I per a completar el cartell, una grata sorpresa, el tast d’un il·lusionant nou projecte de músics més que consagrats a València ciutat: The tigernuts. Es consideren més bé un col·lectiu, ja que no hi ha formació fixa. A les veus estan Pablo El Papado i Paula Bam Bam, al teclat Clara Calvo i a la bateria el prolífic Antonio J. Iglesias. I per aquesta ocasió, estaran acompanyats d’Albert, guitarra de La Fricativa Sonora, i la baixista Paula Zambudio. A més a més, en cabina, la grandíssima veu del Payoh Soul Rebel inna rub-a-dub and deejay stylee, i la colla de Bredda Jamaican Music Club als plats posant vinils fins que acabe la nit. Entrades a la venda a Movingtickets i al Glop, Discos Oldies, Discos Amsterdam [València) i Sisif [Castelló]. AU

También te puede interesar…

Biznaga

DIUMENGE 21/12, 12H. 15,40€
La banda madrileña aborda temas sociales urgentes como la precariedad laboral, la crisis de la vivienda y el malestar colectivo.

Los Punsetes + Aurora Roja

DISSABTE 20/12, 12H. 15€
Los Punsetes continuen ampliant un llegat ple d’himnes generacionals i crítica afilada. 

Mishima

DIVENDRES 19/12, 21H. 20/25€
Després de vint-i-cinc anys, la formació continua sent un referent musical i estilístic per al públic i per als músics contemporanis.

Immaculate Fools

SÁBADO 13/12, 21.30H. 25€
Immaculate Fools es una de las bandas fundamentales del pop-rock británico.

¿TODAVÍA NO TE HAS SUSCRITO A NUESTRA NEWSLETTER?

Suscríbete y recibirás propuestas culturales de las que disfrutar en Valencia.