Sorolla. Obres mestres del Museu Sorolla

DEL DIVENDRES 3/10 AL DIUMENGE 8/2
F. BANCAJA. Pl. Tetuán, 23

La Fundació Bancaja ens ha mostrat a Sorolla des de mil i un prismes, sabedora que és un èxit de públic assegurat. Però és que, per a encetar aquest curs, se li ha presentat una oportunitat d’or: el Museu Sorolla de Madrid ha tancat per obres i la seua col·lecció pot viatjar amb una llibertat inèdita, carregada amb les joies que normalment no es presten. Parlem de Paseo a la orilla del mar, El baño del caballo o La siesta, entre d’altres. És a dir, que podrem veure obra del pintor valencià que mai abans havíem vist a casa seua, tot i que, com dèiem abans, Bancaja inventa exposicions de Sorolla any rere any. Totes les peces de Madrid dialogaran amb el gran llenç de la col·lecció Bancaja: ¡Triste herencia!, amb el qual Sorolla va guanyar el Gran Prix de l’Exposició Universal de 1900 a París, aconseguint la consagració internacional. Veureu quadres dels seus primers anys de formació a València i Itàlia; l’afirmació de la seua personalitat artística a Madrid amb l’arribada dels reconeixements nacionals i internacionals; el seu savoir faire en el gènere del retrat amb llenços d’àmbit familiar (ai, la seua Clotilde!) i l’emblemàtica iconografia marina per la qual, hui, és una icona mundial. També hi trobareu la seua pintura intimista de jardins, una crònica plàstica molt personal de l’Espanya del seu temps, i els quadres que va pintar durant la seua estada a la Cala de Sant Vicent de Pollença (Mallorca) el 1919, l’últim viatge on va capturar l’essència mediterrània abans de morir. S.M.

También te puede interesar…

Atrevir-se a més

FINS AL DIUMENGE 1/2
Una exposició que és fruit d’una llarga investigació encabotada en rastrejar els treballs que obriren una escletxa en la tradició més ortodoxa.

V Projecte Fragments: Terra Nullius

DEL DIJOUS 11/12 AL DIUMENGE 8/2
La proposta d’Andreu Esteban documenta la transformació del paisatge valencià davant de l’expansió del desenvolupament energètic.

Caleb

HASTA EL DOMINGO 22/2
Pintura matérica de gran formato que evoca fondos marinos y paisajes volcánicos.

Clásicos y modernos

HASTA EL DOMINGO 15/2
Una muestra del MuBAV en la que nos toparemos con Goya, Pantoja de la Cruz, Murillo, Van Dyck, Sorolla o Zuloaga.

¿TODAVÍA NO TE HAS SUSCRITO A NUESTRA NEWSLETTER?

Suscríbete y recibirás propuestas culturales de las que disfrutar en Valencia.