Segrelles i Blasco: dibuixant les paraules

FINS EL DIUMENGE 19/3
CASA-MUSEU BLASCO IBÁÑEZ. Isabel de Villena, 159

Toca visitar la platja per gaudir d’aquesta exposició que uneix dos dels personatges més internacionals de la cultura valenciana: Vicente Blasco Ibáñez i Josep Segrelles. Blasco va descobrir la pintura de Segrelles en 1921 i el va captivar (com a Guillermo del Toro), d’ací que li encarregara les il·lustracions de quatre de les seues novel·les (La catedra, El intruso, Los muertos mandan i Flor de mayo) que finalment l’editorial Prometeo mai no va publicar. És per això que algunes de les 24 obres que s’exposen a Segrelles i Blasco: dibuixant les paraules mai no s’havien vist. Trobareu olis, aigualiments, llavats de tinta xinesa, grafits o aiguades monocromes molt expressives on Segrelles llueix el seu domini del clarobscur, la seua habilitat per a jugar amb les llums i les ombres. El món fantàstic i macabre de Segrelles fa acte de presència, però hi ha molt més perquè la temàtica és molt diversa. Algunes peces reflecteixen la realitat de la vida, d’altres conten les misèries, i unes altres afegeixen elements idealistes i romàntics, sempre amb la genialitat expressiva del mestre d’Albaida. AU

También te puede interesar…

Todo va a salir bien

HASTA EL VIERNES 13/6
En plena emergencia climática, el arte de Ernesto Casero y Santiago Talavera avisa de que se avecina una catástrofe medioambiental.

Leonardo da Vinci. 500 anys de geni

FINS EL DILLUNS 13/4/2026, 7€
«Leonardo da Vinci. 500 anys de geni» fusiona art, ciència i tecnologia en un viatge que travessa les idees visionàries del geni renaixentista.

El bosque

HASTA EL DOMINGO 18/5
Cada persona pueda comprar un píxel del bosque, lo recibirá en su casa, y por cada pieza comprada, se plantará un árbol.

Japonismos

HASTA EL DOMINGO 17/8
La hipnótica influencia del arte japonés en el imaginario occidental va a examen en el MuVIM.