Nadal. Cos d’aigua

FINS AL DIUMENGE 9/11
F. BANCAJA. Pl. Tetuán, 23

La mar, les ones, l’aigua… L’abstracció de Juan Carlos Nadal està feta de zinc i alumini corbats que remeten a la natura més líquida. Hi ha moviment i dinamisme en les seues escultures de metall mal·leable. El cos estàtic de la forma conviu amb la fluïdesa de l’aigua. A ell, qualsevol cosa fluida li interessa com a temàtica. L’abstracció és el seu llenguatge. Va participar fa poc en l’exposició Desconstruint l’abstracció on el Centre del Carme feia un repàs dels últims quaranta anys d’abstracció a la Comunitat Valenciana. També l’IVAM ha posat els ulls en la seua obra. La peça central que presideix l’exposició pertany a la seua col·lecció i va haver de ser restaurada després que el fang vessat per la barrancada del Poio entrara als magatzems del museu a Riba-roja. El mateix taller de Nadal a Beniparrell es va veure afectat per la catàstrofe, fet que l’obligà a replantejar l’exposició: va haver de dedicar-se a restaurar obra i no pogué fer-ne de nova, com tenia previst en un primer moment. Així i tot, Cos d’aigua conté unes poques peces creades ex professo. També hi trobareu pintura —monocroma i negra, fonamentalment— marcada pels solcs i les ondulacions. Al capdavall, es considera pintor, tot i que lluita sense descans per eixir-se’n de la bidimensionalitat. S.M.

También te puede interesar…

Música y matemáticas

HASTA EL DOMINGO 23/8
Más de veinte módulos interactivos y una quincena de audiovisuales nos permiten conocer la música por dentro.

El pintor i els models

FINS AL DIUMENGE 29/3
S’explora la forma que l’artista valencià tenia d’aproximar-se als temes i als tipus populars i la seua relació amb els models retratats.

Luis Vidal Corella

FINS AL DIUMENGE 29/3
El MuVIM trau a la llum huitanta fotografies inèdites de Luis Vidal Corella, un dels fotògrafs més importants de la història valenciana recent.

Naixen oliveres a Gaza

FINS AL DIUMENGE 22/3
L’art sempre reivindicatiu d’Escif es posa al servei de la causa palestina, juntament amb Banksy, Shepard Fairey, Blu…

¿TODAVÍA NO TE HAS SUSCRITO A NUESTRA NEWSLETTER?

Suscríbete y recibirás propuestas culturales de las que disfrutar en Valencia.