Exercicis per a desarmar el món

FINS EL DIUMENGE 4/12
MuVIM. Quevedo, 10

Els cossos i els espais són llocs de contrapoder per a Tamara Djurovic “Hyuro”. La reconeguda muralista argentina establida a València morí al 2020 i va rebre un merescut homenatge en forma d’exposició al Poliniza, el festival d’art urbà de la Universitat Politècnica de València que va acollir les seues intervencions en dues edicions. Ara arreplega el guant el MuVIM destil·lant la mateixa essència, la de mostrar el seu discurs i llenguatge compromés, molt crític amb el sistema patriarcal d’una forma subtil però crua, senzilla però metafòrica, amb línia clara i subtext contestatari. L’autorepresentació, la metamorfosi, la col·lectivitat i les accions quotidianes com a actes polítics es repeteixen en els dibuixos, cartells, serigrafies i quaderns de l’artista que s’exposen a Exercicis per a desarmar el món. La seqüència de la rialla, el despullar-se o l’aplaudiment, dones solitàries i salvatges sense rostre (sense individualitat) que cusen, cuinen, es masturben i criden desesperades, els canvis que es produeixen en les relacions mare-filla amb el pas del anys o el poder de la col·lectivitat en la lluita contra les opressions (la de la rajola, per exemple), simbolitzades per murs, gàbies i titelles, conformen l’imaginari d’una artista molt especial que va fer d’allò íntim i personal una arma pública i política. S.M.

También te puede interesar…

Positiu / Negatiu

DEL DIJOUS 17/9 AL DIJOUS 29/10
Les eines de Marcos Farina són senzilles, però les il·lustracions resultants són complexos mapes de positius i negatius.

L’Albufera

FINS AL DIUMENGE 18/10
Sis artistes de hui presenten projectes específics centrats en diferents temàtiques que envolten l’aiguamoll valencià.

Antonio Palomino y la noche barroca

HASTA EL DOMINGO 20/9
Una muestra para reivindicar a Palomino como un buen pintor de caballete (además de fresquista y teórico) que dejó murales muy meritorios.

Cigarreres valencianes

DEL DISSABTE 5/9 AL DISSABTE 31/10
La Reina 121 li dona veu a cigarreres valencianes que lluitaren per sostindre econòmicament les seues famílies als anys setanta.

¿TODAVÍA NO TE HAS SUSCRITO A NUESTRA NEWSLETTER?

Suscríbete y recibirás propuestas culturales de las que disfrutar en Valencia.