Alfredo Ruiz: camins cap a la modernitat de les falles

FINS AL DIUMENGE 23/4
IVAM. Guillem de Castro, 118

Alfredo Ruiz va plantar la seua primera falla (infantil) al 1968 amb l’estil barroc que havia estat aprenent des dels tretze anys als tallers fallers. Però prompte trobà en les falles un mitjà d’expressió per a les seues inquietuds i se n’eixí del camí marcat per tractar temes socials com l’ecologisme, el racisme o el paper de la dona en la societat. El seu contingut trencador el va encaminar cap a una estètica avantguardista, una depuració formal que va culminar a finals del noranta amb falles abstractes i minimalistes que generaren la seua polèmica. L’IVAM li ret homenatge exposant una retrospectiva de la seua obra farcida de maquetes i esbossos, i plantant la seua última falla, Bosc geomètric. AU

También te puede interesar…

El aura de una saga moderna

HASTA EL DOMINGO 7/2/27
El IVAM muestra la obra del hijo de Pinazo, José, y de su nieta, Marisa, muchas de cuyas pinturas nunca habían sido expuestas al público.

Entre el far i l’abisme

FINS AL DIUMENGE 28/6
Territori, tradició, sostenibilitat, natura, horitzó i mar es donen la mà en aquesta exposició on coexisteixen la llum i l’abisme.

VerdeVerdad

HASTA EL DOMINGO 28/6
Una exposición de MAKMA que recoge la obra de Calo Carratalá, Francisco Caparrós, Mónica Jover Calvo, Olga Diego y Sebastián Nicolau.

¿TODAVÍA NO TE HAS SUSCRITO A NUESTRA NEWSLETTER?

Suscríbete y recibirás propuestas culturales de las que disfrutar en Valencia.