Amb mirada de dona
Al llarg de 20 anys, Etnomusic s’ha convertit en un projecte marca L’ETNO que ha gaudit d’una certa autonomia que li ha permés configurar la seua oferta amb criteris musicals, territorials i, per descomptat, artístics, sempre carregats de curiositat i noves perspectives. La creació de Perifèric dins del festival, concerts per a públic familiar i Etnomusic als Pobles, en són una prova. Després d’estos anys i de l’acceptació per part del públic, podem afirmar que la fórmula ha tingut bona acollida. Durant estos anys, un dels reptes de L’ETNO ha sigut mantindre una relació estreta entre allò que s’exhibix en el festival i les exposicions que cada any programa el museu. Un repte no sempre assolit, ja que sovint l’oferta musical del moment no sempre coincidix amb els terminis i els temes tractats en la seua línia expositiva. Enguany ens posem com a fita canviar esta situació per tal de relacionar, tant com es puga, l’oferta temàtica de les exposicions i l’oferta del festival. D’esta manera es pot entendre millor la proposta de 2024. «Amb mirada de dona», Etnomusic es presenta al públic valencià amb una programació bàsicament femenina per tal de vincular el festival amb l’exposició «Fadrines», una de les exposicions més importants que L’ETNO programarà en 2024. L’exposició ens parla de dones que no es van casar quan calia: fadrines que, per voluntat, subvertiren la norma de casar-se i tindre fills. Prenent este fil conductor, Etnomusic presenta un programa compost bàsicament per dones que, des de diverses perspectives, ens mostren la seua manera de relacionar-se, intimar, estimar, treballar i, per descomptat, crear.
Recollida d’entrades a partir del dimarts anterior a cada concert (màxim dos entrades per persona) en el vestíbul de L’ETNO, Museu Valencià d’Etnologia (de 10.00 a 20.00 hores) o a través del web: www.letno.es.
Karlos Nao té estudis superiors de flauta en el Conserva- tori Superior de Música d’Aragó i és màster en Investigació Musical de la Universitat Internacional de València. Com a músic clàssic, ha participat en nombrosos certàmens, com el Concurs Vila de Cox o el Concurs de Joves Intèrprets de Castellnovo, en el qual va obtindre el tercer premi. La flauta es fa flamenca amb la interpretació de Kar- los Nao. La influència i el llegat de flautistes flamencs com Jorge Pardo o Juan Parrilla fluïx per la seua ment i la seua sang. A Karlos, la quarantena li va regalar el temps necessari per a començar a investigar en l’art de les músiques d’arrel. El coneixement que li brinda la formació clàssica i l’actitud intrínseca que té d’estils, com el rock fusió, fan que la versa- tilitat siga una qualitat que fa única cada actuació. Acompanyat per un talentós quartet que inclou el cant, el ball, la percussió i la guitarra, l’espectacle Al compás del viento es presenta com un viatge musical per pals flamencs en què la versatilitat de Karlos Nao i el seu conjunt crea actuacions úniques que destaquen per la seua singularitat
i mestratge, i que establixen un diàleg apassionat amb el públic a través de cada nota.