Manuel de Falla va néixer a Cadis ara fa 150 anys. Allunyat dels grans cercles culturals europeus, però alimentat artísticament per una mare pianista i una nodrissa que li cantava cançons populars, va fer del folklore andalús base musical per a algunes de les seues obres més importants. La següent generació d’artistes del nostre país, entre ells Vicent Asencio, va utilitzar aquesta mateixa fórmula per a enriquir també el nostre patrimoni musical amb harmonies i tècniques compositives de les avantguardes de l’època. Els últims anys de la seua vida, angoixat pel context de la Guerra Civil i la Segona Guerra Mundial, Manuel de Falla s’exilià a Alta Gràcia, a l’Argentina. Però, des d’aquell lloc tan remot, continuà sent far i inspiració per a compositors com Alberto Ginastera, que també va fer del folklore la base de la seua imaginació compositiva.
El pianista i director del Festival, Antonio Galera, fa anys que construeix programes en què traça fils conductors entre tots aquests autors en un projecte que ha convertit en treball discogràfic, CORDES, previst per a la pròxima tardor, i del qual podreu gaudir d’un avanç aquesta nit.
20:15 h
ANTONIO GALERA, piano
Homenatge a Manuel de Falla
_____________________________
Tancaran la primera vetllada la cantautora Judit Neddermann i el guitarrista Darío Barroso amb Brota, un recital íntim i proper sota els arbres del nostre jardí. La música que sonarà serà nova i antiga, però sempre cantada des del present, amb cançons inèdites que encara no formen part de cap àlbum, com Llibert, un senzill dedicat al seu avi que acaba de veure la llum. Com fem nosaltres amb Picanya, Judit és ambaixadora de la bellesa seu poble, Vilassar, i canta amb una mirada i una veu plena d’esperança sobre allò que observa i les persones de qui s’envolta. Li donem la benvinguda al nostre festival, amb el desig que Villa Rosita siga, per una nit, també casa seua.
21:45 h
JUDIT NEDDERMANN i DARÍO BARROSO




