En l’estiu del 1741 Handel s’enfrontava a un futur incert per la pèrdua de públic en les seues òperes. En eixe context ombrívol, el seu antic col·laborador Charles Jennens, li va encarregar un nou projecte: El Messies. Händel va compondre l’oratori entre agost i setembre i la seua estrena, l’abril de 1742, va ser un èxit rotund. El Dublín Journal es va fer eco ressaltant “el sublim, el gran i el tendre” i l’“encantament del Cor i Oïda raptats». Des de llavors, l’obra s’ha establit com una fita en el seu gènere. Dividit en tres parts, El Messiesdescriu el naixement de Crist, en primer lloc; la seua vida, resurrecció i ascensió al cel en la segona part i acaba amb una tercera, en la qual se celebra la redempció de la humanitat. The Sixteen i Harry Christophers, el seu fundador, gaudixen des de fa més de 30 anys d’una extraordinària reputació en l’execució de la primera polifonia anglesa, en obres mestres del Renaixement, així com en la música barroca i el primer classicisme. The Sixteen ha cantat i interpretat set vegades en el Palau este oratori, l’última d’elles en 2016.
Jessica Cale, soprano
Catherine Wyn-Rogers, contralt
Gwilym Bowen, tenor
Henry Waddington, baix
THE SIXTEEN
Harry Christophers, director
Georg Friedrich Händel El Messies, HWW 56