Cargando Eventos

Fecha

18 diciembre 2025

Luis Vidal Corella. Crònica fotogràfica de la postguerra a València

Un projecte impulsat des de la delegació de Memòria Democràtica que reunix prop de 200 fotografies de Luis Vidal Corella, al voltant de 80 d’elles inèdites, i que recupera, a través del fotoperiodisme, la memòria visual de la ciutat de València durant la Guerra Civil i els anys més durs de la postguerra.

La primera secció presenta al fotògraf des d’un vessant personal i professional, amb una selecció d’al voltant de 14 imatges centrades en una València íntima i quotidiana, allunyades de l’encàrrec periodístic i vinculades al seu entorn familiar i formatiu, marcat per la influència del seu pare, el fotògraf Martín Vidal.

La segona secció, titulada ‘Fotografies inèdites. Imatges recuperades’, reunix al voltant de 80–85 fotografies, en la seua majoria inèdites, realitzades durant la Guerra Civil i localitzades en institucions com la Biblioteca Nacional i l’Arxiu General de l’Administració d’Alcalá de Henares. Estes imatges documenten escenaris com el front de Terol i diverses localitats de Saragossa i constituïxen un testimoniatge documental de primer orde. Medán ha subratllat també la dificultat tècnica del treball de Vidal Corella, que utilitzava plaques de vidre enfront de les cambres més lleugeres de fotoperiodistes internacionals com Robert Capa, Gerda Taro o Walter Reuter, amb els qui va coincidir durant la contesa.

La tercera secció, la més àmplia i directament vinculada al concepte de memòria democràtica, aborda la postguerra a València entre 1939 i 1959, amb prop de 100 fotografies realitzades majoritàriament a la ciutat. Segons ha explicat la comissària, en este àmbit resulten especialment cridaneres les imatges de la simbologia nazi i feixista presents a la València de l’època, així com els actes multitudinaris de caràcter obligatori organitzats per a reforçar el nou règim. Al costat d’estes escenes, es mostren també imatges de la vida quotidiana marcades per la repressió, la pobresa i la fam.

LOCALIZACIÓN

MuVIM

Quevedo, 10
Valencia, Valencia 46001 España

¿TODAVÍA NO TE HAS SUSCRITO A NUESTRA NEWSLETTER?

Suscríbete y recibirás propuestas culturales de las que disfrutar en Valencia.