Cargando Eventos

Fecha

18 octubre 2026

Festes Populars del barri de Sant Marcel·lí: Ellas en la ciudad

El documental de Reyes Gallegos sobre l’activisme fonamental de les dones de la perifèria sevillana i la seua lluita per servicis socials des dels anys 70 podrà veure’s el pròxim 18 de setembre dins de la programació de les Festes Populars del barri de Sant Marcel·lí amb una presentació a càrrec de Sara Sánchez Serena.

L’opera prima de l’arquitecta i urbanista Reyes Gallegos, produïda per Rafael Cobos, està protagonitzada per la generació de dones que va poblar els barris de la perifèria construïts en els 70. A través de les seues vides en tres barris de Sevilla, descobrim com elles són la sustentació d’una ciutat que els dona l’esquena. Els relats parlen de gènere, cures, urbanisme, educació i lluites polítiques. Els seus testimonis són imprescindibles per a conéixer, des de la perspectiva de gènere, el patrimoni cultural del nostre país i la transformació de les nostres ciutats en els últims 50 anys.

Molt premiat i celebrat per públic i crítica, amb 8 nominacions als Goya 2026, i, a destacar en esta trobada, Premi FAAVV 2026 atorgat per la Federació de les Associacions de Veïnes de València, el documental ha sigut reconegut pel Ministerio de Cultura com a contingut especialment recomanat per a lluitar per la igualtat de gènere, pensat també com un antídot contra l’imaginari masculinizat del moviment obrer.

LOCALIZACIÓN

La Rambleta

Bulevard Sud, cantó Pius IX
Valencia, Valencia 46017 España

¿TODAVÍA NO TE HAS SUSCRITO A NUESTRA NEWSLETTER?

Suscríbete y recibirás propuestas culturales de las que disfrutar en Valencia.