Nits de cinema 2025

DEL DIMECRES 9 AL DIJOUS 17/7
LA NAU. Universitat, 2

La Nau ens oferix el seu programa estiuenc per a gaudir en el meravellós claustre de la Universitat de València. Enguany, el programa de Nits de Cinema inclou un cicle divers de pel·lícules clàssiques i algun títol contemporani. Enlairem amb ¡Jo, qué noche! [9], el clàssic de Martin Scorsese que ens proposa un viatge lisèrgic per la ciutat de Nova York dels huitanta. Li seguix Veus de mort [10] d’Anatole Litvak, cinema negre d’alt voltatge amb Barbara Stanwyck en el paper d’una dona que viu prostrada en un llit en mans del seu ambiciós marit, el gran Burt Lancaster. A l’obra de Litvak, li seguixen dues peces indiscutibles del cinema de tots els temps: Ascensor per al cadafal [11] de Louis Malle, amb música de Miles Davis, i La passió de Joana d’Arc [12] de Carl Theodor Dreyer, en una sessió especial amb música en directe a càrrec del projecte Trànsit Sonor. Continua el programa amb Nina [13] d’Andrea Jaurrieta, un dels últims èxits del cinema espanyol i La nit del caçador [14], única pel·lícula dirigida per l’actor Charles Laughton. Tanquen el cicle, El guateque [15], la comèdia de Blake Edwards amb un exasperant Peter Sellers, i l’adaptació de Francis Ford Coppola Drácula de Bram Stoker [17]. G.LEÓN

También te puede interesar…

XVIII El MuVIM i les persones majors

DEL DILLUNS 16/2 AL DILLUNS 18/5
Sota el títol genèric «En quin món vivim, quin món volem?», el MuVIM abordarà qüestions com la igualtat i el respecte a la diversitat cultural.

El agente secreto

VIERNES 20/2
El agente secreto llega a las salas españolas un poco tarde para una película que ha ganado el premio a la mejor dirección en Cannes.

Little Amelie

VIERNES 20/2
La animación francesa ya ha entendido las posibilidades de una técnica y un género ideal para la creación de formatos híbridos.

¿TODAVÍA NO TE HAS SUSCRITO A NUESTRA NEWSLETTER?

Suscríbete y recibirás propuestas culturales de las que disfrutar en Valencia.