Antes del arte – 50 anys després

LA NAU. Universitat, 2

L’any 1968 es va formar a València el grup artístic Antes del arte interessat en revitalitzar l’art geomètric. El seus integrants –Michavila, Sanz, Sempere, Sobrino, de Soto, Teixidor i Yturralde– pensaven que es podien millorar els recursos de l’art en un moment d’efervescència d’estímuls que provenien d’altres mons (la publicitat, els mass media…) i eren més atractius que els de l’art. Però en aquells anys d’expressionisme i informalisme, prou viscerals, no va ser ben acceptat aquest moviment de caràcter avantguardista i experimental que bevia de les matemàtiques i l’òptica i s’interessava per la relació entre ciència i art. La Nau recull l’obra d’un grup que, malgrat durar només dos anys, va ser significatiu en l’art valencià. S.M.

También te puede interesar…

IV Biennal de Pintura Mª Isabel Comenge

FINS AL DIUMENGE 18/1
Mónica Jover, Volkan Diyaroglu, Carla Fuentes, Josep Tornero, Nanda Botella, María Aranguren, i Rafael del Corral, reunits baix el paraigues de la Biennal de Pintura Mª Isabel Comenge.

Atrevir-se a més

FINS AL DIUMENGE 1/2
Una exposició que és fruit d’una llarga investigació encabotada en rastrejar els treballs que obriren una escletxa en la tradició més ortodoxa.

V Projecte Fragments: Terra Nullius

DEL DIJOUS 11/12 AL DIUMENGE 8/2
La proposta d’Andreu Esteban documenta la transformació del paisatge valencià davant de l’expansió del desenvolupament energètic.

Caleb

HASTA EL DOMINGO 22/2
Pintura matérica de gran formato que evoca fondos marinos y paisajes volcánicos.

¿TODAVÍA NO TE HAS SUSCRITO A NUESTRA NEWSLETTER?

Suscríbete y recibirás propuestas culturales de las que disfrutar en Valencia.