Vives

Veure online

L’obra Vives de Gabi Ochoa ens parla de filosofia, del poder de l’educació, de la por com a instrument polític, i de la importància de la desobediència i la lluita per a aconseguir conquestes socials. Complementen la peça la música de Pau Alabajos amb la seua veu i una guitarra, les seues ferramentes de lluita, i imatges reals d’aquells dies de la #primaveravalenciana en que els estudiants de l’Institut Lluis Vives prengueren el carrer amb els seus llibres en alt per protestar contra les retallades, la devaluació de l’ensenyament públic i, posteriorment, contra la repressió policial. Susana és una alumna d’eixe institut a la que, ahir, els antiavalots li llevaren la il·lusió a base d’hòsties. Hui té por d’anar a la concentració que hi ha convocada, això és el que li confessa al seu professor de filosofia, que cita a Lluis Vivers per reconfortar-la: “El diàleg és això que en salvarà”. Botant en el temps, del segle XVI en el que va viure l’humanista valencià al futur més pròxim, l’obra del Teatre Escalante parla dels polèmics col·legis concertats, de polítics que han hipotecat el futur i practiquen una política descarnada, del trillingüisme obsessionat amb ampliar l’anglès a les aules, de la falsa dicotomia català-valencià, de la frustració de no poder canviar les coses, del perill de les xarxes socials i d’una generació amb un futur molt negre que haurà de lluitar si vol il·luminar la foscor. S.M.

También te puede interesar…

Intimidad

DEL JUEVES 25 AL DOMINGO 28/6
La obra explora con lucidez las fronteras entre lo privado y lo público en una época marcada por la sobreexposición emocional.

Carmina Burana

DEL DIJOUS 25 AL DIUMENGE 28/6
Per a celebrar el vintè aniversari de Les Arts, el coreògraf Edward Clug i el Ballet Dortmund presenten un espectacle irrepetible.

V Al Crepuscle

DEL DIJOUS 18 AL DIUMENGE 21/6
Al Crepuscle va nàixer a Sagunt per a fer-nos gaudir de les arts escèniques a la llum ataronjada del capvespre.

IX Contorsions

DEL DIJOUS 18 AL DIUMENGE 21/6
Cada any acaba abans la temporada escènica als teatres públics, però encara resta el xicotet reducte de Contorsions.

No ni ná

VIERNES 12/6, 20H.
Una copla disidente que mastica las eses, la pluma, los volantes y lo folclórico para convertirlos en herramientas de resistencia.

¿TODAVÍA NO TE HAS SUSCRITO A NUESTRA NEWSLETTER?

Suscríbete y recibirás propuestas culturales de las que disfrutar en Valencia.