HIROSHIGE I LA SEUA ÈPOCA

MuVIM. Quevedo, 10

Torna el MuVIM a apostar per l’art japonès, en aquest cas l’obra magna del gran paisatgista Hiroshige Katsushika, Les cinquanta tres estacions del Tôkai-dô (1833-1834). Es tracta de la sèrie completa de 55 xilografies de gravats paisatgístics que va fer recorrent el Tôkai-dô, una antiga ruta que connectava les ciutats de Edo (actual Tokio) i Keishi (Kioto). Són obres fetes al segle XIX però d’una modernitat absoluta que van esdevenir un gènere propi, l’ukiyo-e (“imatges del mon flotant”, en referència a aspectes plaents de la vida) i influïren de manera decisiva en pintors impressionistes com Van Gogh, Manet o Toulouse-Lautrec. Com apèndix a la mostra, La gran ona de Kanagawa del seu coetani Hokusai Katsushika, que ha arribat a convertir-se en una icona de whatsapp. Fins ací arriba la influència de l’art japonès a occident. S.M.

También te puede interesar…

Davall el sol del règim

DEL DIMARTS 7/7 AL DIUMENGE 6/9
Mitjançant fotografies d’arxiu, ordenances, premsa i propaganda, l’exposició bascula entre la fascinació i l’escàndol a l’Espanya franquista.

L’harmonia secreta del pensament

FINS AL DIUMENGE 20/9
Gustavo Torner no tracta de copiar formes visibles, sinó de desxifrar les lleis matemàtiques i geomètriques que les sostenen.

Universos narratius

FINS AL DIVENDRES 31/7
Originals de Paco Roca, Laura Pérez, Carlos Maiques, Cento Yuste, Deih o Sara Herranz a Blacklight Art Gallery.

¿TODAVÍA NO TE HAS SUSCRITO A NUESTRA NEWSLETTER?

Suscríbete y recibirás propuestas culturales de las que disfrutar en Valencia.