HIROSHIGE I LA SEUA ÈPOCA

MuVIM. Quevedo, 10

Torna el MuVIM a apostar per l’art japonès, en aquest cas l’obra magna del gran paisatgista Hiroshige Katsushika, Les cinquanta tres estacions del Tôkai-dô (1833-1834). Es tracta de la sèrie completa de 55 xilografies de gravats paisatgístics que va fer recorrent el Tôkai-dô, una antiga ruta que connectava les ciutats de Edo (actual Tokio) i Keishi (Kioto). Són obres fetes al segle XIX però d’una modernitat absoluta que van esdevenir un gènere propi, l’ukiyo-e (“imatges del mon flotant”, en referència a aspectes plaents de la vida) i influïren de manera decisiva en pintors impressionistes com Van Gogh, Manet o Toulouse-Lautrec. Com apèndix a la mostra, La gran ona de Kanagawa del seu coetani Hokusai Katsushika, que ha arribat a convertir-se en una icona de whatsapp. Fins ací arriba la influència de l’art japonès a occident. S.M.

También te puede interesar…

Dinosaurios de la Patagonia

HASTA EL DOMINGO 1/3
Al Patagotitan lo encontraréis reproducido a escala real en el vestíbulo de Caixaforum como gran reclamo de esta exposición.

11 PAM!PAM!

FINS AL DIUMENGE 11/1
Són onze els artistes seleccionats per a mostrar treballs en què s’alterna allò material amb allò virtual, molt present en aquesta 11a edició.

Common Ground

FINS AL DIUMENGE 11/1
Keke Vilableda ha reinterpretat els colors i les textures de les llacunes salades sobre llenços bidimensionals que transmeten pau.

Estructura musical

HASTA EL DOMINGO 11/1
La Fundación Chirivella Soriano nos invita a conocer la obra de una pionera en la aplicación del ordenador al arte en el estado Español.

¿TODAVÍA NO TE HAS SUSCRITO A NUESTRA NEWSLETTER?

Suscríbete y recibirás propuestas culturales de las que disfrutar en Valencia.