Confèrencia-Debat
Sábado 12/1 de 2019   18.00
Bombas Gens
Valencia ()
Entrada libre

Els agents judicials austríacs han confiscat una partida d’impresos litogràfics que estaven sent repartits als soterranis de la Casa Wittgenstein ocupada per gitanos, Rom i Sinti: travellers, camminanti, mercheros i flamencs des de fa tres anys aproximadament. Alguns dels pamflets que eixien d’aquells magatzems eren distribuïts en carrers i places de Viena anaven il·lustrats amb fotografies de Meyerowitz. Hi ha una relació evident entre les pròpies imatges de Meyerowitz i la circulació d’estos pasquins pels carrers de mitja Europa que els funcionaris de justícia que han de fiscalitzar-les no ha passat per alt.

L’artista i crític d’art Pedro G. Romero posarà en relació ambdues obres i ens convidarà a transitar per una Espanya no tan llunyana. Romero (Aracena, 1964) opera com artista des de 1985. Actualment treballa en dos grans projectes: el Archivo F.X. i la Máquina P.H. Participa en UNIA arteypensamiento i en la PRPC (Plataforma de Reflexión de Políticas Culturales) en Sevilla. En 1999 publicà El trabajo dins del projecte Almadraba dut a terme en Tànger, Tarifa i Gibraltar. Curador del projecte «…de rasgos árabes» en Mèxic, Argentina, Chile, Brasil i El Salvador entre 2008 i 2010. És comissari del projecte «Tratado de Paz» per a la Capital Cultral DSS2016. Curador de «Poesia Brossa» amb Teresa Grandas per al Macba de Barcelona. Per a l’Ajuntament de Sevilla prepara, amb Luis Montiel i Joaquín Vázquez, l’exposició «Aplicación Murillo: materialismo, charitas y populismo». És artista participant en Documenta12 Atenas/Kassel. La seua obra de teatre Las sabias ha sigut imatge del cartell de la XX Biennal de Flamenc de Sevilla.

Bombas Gens

Av. Burjassot, 54
46009 Valencia