DAKOTA COMIN_autor Henrik Kaalund
Escénicas
Domingo 22/11 de 2020   12.00
Centre del Carme
Valencia (Ciutat Vella)
Entrada libre

El cicle de dansa Migrats, que organitza Espai Inestable i el Centre del Carme Cultura Contemporània, celebra aquest any 2020 la seua quarta edició comptant amb les dues seus com a espais de representació. Del 14 al 29 de novembre podran veure’s 27 peces de dansa de coreògrafs i coreògrafes, en la seua majoria valencians, que responen a l’etiqueta de migrats. Com cada any Espai Inestable fa una clara aposta per la dansa i dins d’una programació expandida de quasi dos mesos, amb companyies de dins i fora de la Comunitat, presenta un dels seus cicles més esperats, en col·laboració amb el Centre del Carme: un cicle viu, ple de llibertats, d’investigació i de primeres oportunitats. Malgrat la situació actual causada per la pandèmia del COVID19, el projecte Inestable i el Centre del Carme mantenen el seu pols ferm i continúen apostant per les arts en moviment. En els seus inicis, el cicle va nàixer amb la idea de recuperar al talent migrat, aquell que havia marxat a desenvolupar-se professionalment a altres punts del planeta i ara tenia l’oportunitat de tornar per a mostrar el seu treball a casa. La idea original va anar transformant-se al llarg de les tres primeres edicions per a donar pas també a artistes emergents de la dansa contemporània que no havien tingut encara l’oportunitat de mostrar el seu treball en els escenaris de la seua ciutat, aquells que eren susceptibles de migrar en els pròxims anys. Una combinació que hui dia resumeix perfectament el caràcter de Migrats: propostes personals en un format mitjà que promou la investigació, i el diàleg entre allò emergent i allò establit, entre la dansa europea i internacional i la local.

DANSHE
“Quieta en la mata”
(del lat. quie%u0304tus in matta.)
1. Dícese del que corriendo peligro, físico o psíquico, mantiene el tipo como puede, lo mejor agazapado posible.
2. Dícese del que habiendo encontrado un lugar en el que satisfacer sus perentorias necesidades, obliga físicamente a su cuerpo a permanecer en ese mismo lugar.
Homenatge al món rural des d’una urbana galàxia amb aires de jotapunk i cançons de “bosc baix”, teledirigides a beile amb escafandre.
La mata reclama la nostra quietud, des d’on veure-vos ballar entre les branques…
Som dos i tenim un conjunt.

INKA ROMANÍ
Battleground
Dos usuàries s’enfronten en una batalla virtual. En aquesta simulació, ha d’utilitzar les seues habilitats especials, codis i comandos de moviment per a aconseguir el triomf sobre l’altra. Mitjançant un protocol d’entrada al joc, una de les usuàries es prepara per a una victòria amb la intenció de guanyar sense rebre cap colp.

UNAI ÁLVAREZ
Mannequin démodé
Mannequin démodé és eixe punt de correlació negativa entre la moda i nosaltres. Entre com ens definix i el que som. Entre l’expressió i la malinterpretació.
… el desig i la negació.
… allò que és apropiat i allò inapropiat.
… els gèneres.
… allò que volem que ens faça sentir i el que sentim realment.
… allò formal i allò informal …

ANTES COLLADO
Primera aproximación a Zoo! :`(
Situada en els confins d’un zoològic, busquem formes en què la dansa excedisca la mesura del cos humà. Ens preguntem com desentranyar el sentit de l’experiència del dansaire projectant el cos sobre el fons dels seus fantasmes, les seues ombres, els seus dobles, els seus altres múltiples cossos que existeixen en l’esfera d’allò imaginari i simbòlic. En quin lloc, si no en el zoològic, seria millor reafirmar que el cos humà està constituït per milers d’altres cossos, per milers d’espectres corporals?

Centre del Carme Ciutat Vella

Calle Museu, 2
46003 Valencia