Cargando Eventos

Fecha

18 febrero 2025

II Trobada literària francòfona de la Mediterrània

La capital valenciana acollirà la segona trobada literària de TURIFIL, que reunirà poetes, escriptors i amants de la literatura entorn d’una pregunta essencial: És necessari estar trist per a escriure? Organitzat en col·laboració amb el MuVIM, aquest esdeveniment, centrat en el diàleg entre llengües i cultures, és gratuït i sense necessitat de reserva. Està impulsat pel Parlament d’Escriptors del Mediterrani, La Base Culture – Maison dones francophonies i Lepetitjournal.com. El seu objectiu és promoure la riquesa lingüística i literària, triant conscientment València com a seu, una ciutat que, des de fa segles, ha sigut un pont entre cultures, afavorint un diàleg enriquidor entre diverses tradicions literàries.

Escriptors de França, Espanya, Algèria i el Marroc es reuneixen a València
Després de l’èxit de la primera edició celebrada en 2024, el MuVIM torna a acollir aquest espai de llibertat creativa i d’intercanvi. Tres escriptors i una poeta amb trajectòries i sensibilitats diverses. Bouziane Ahmed Khodja, Yahia Belaskri, Nathalie Kohl i Anna Ayanoglou compartiran les seues visions sobre la creació literària. La tradició oral algeriana es creuarà amb la influència del spleen baudelairiano i la poesia lírica grega, donant lloc a un debat apassionant. Entre lectures i converses obertes, aquesta trobada posarà en valor la diversitat de fonts d’inspiració. Serà una vetlada en la qual els participants convidaran al públic a viatjar a través de les paraules, més enllà de fronteres i emocions.

La conferència serà moderada en francés i castellà per l’escriptor i periodista de la televisió espanyola (TVE) Bouziane Ahmed Khodja, juntament amb el periodista Paul Pierroux-Taranto, president de La Base Culture i redactor cap de Lepetitjournal.com a Espanya.

LOCALIZACIÓN

MuVIM

Quevedo, 10
Valencia, Valencia 46001 España

¿TODAVÍA NO TE HAS SUSCRITO A NUESTRA NEWSLETTER?

Suscríbete y recibirás propuestas culturales de las que disfrutar en Valencia.