Cargando Eventos

Fecha

10 marzo 2025

Col.loqui amb Elena Uriel i Sento Llobell

L’Aula de Còmic de la UV ha organitzat per al pròxim dilluns 10 de març, a les 19 hores, a la Capella de la Sapiència del Centre Cultural La Nau, un col·loqui amb els dibuixants Sento Llobell i Elena Uriel a propòsit de ‘Días sin escuela’ (Astiberri), una novel·la gràfica sobre la guerra dels Balcans, a través de la mirada infantil il·lustrada en primera persona. L’acte estarà presentat per Álvaro Pons, responsable de l’Aula de Còmic de la UV. L’entrada és lliure fins a completar-ne l’aforament de la sala.

A la primavera de 1992, els protagonistes de ‘Días sin escuela’, un xiquet de sis anys, que serà acollit per Elena Uriel i Sento, i una xiqueta de quatre, somien que, en acabar l’estiu, començaran a anar a classe amb els seus amics, però de sobte esclata al seu voltant una guerra que, durant tres anys, els arrossegarà a l’infern.

Totes les guerres semblen, sempre, la mateixa guerra, eixa en la qual els quatre Genets de l’Apocalipsi, sempre moguts per foscos interessos, sembren indiscriminadament mort, fam i dolor, arrasant tot al seu pas. Les seues víctimes són, sempre, les mateixes víctimes; persones innocents abandonades a la seua sort i atrapades enmig de la barbàrie i l’horror. Entre aquestes víctimes, els xiquets són especialment vulnerables.

Trenta anys després de la guerra dels Balcans, eixos xiquets ens comencen a contar, i no recorden grans batalles ni moments històrics, com relaten els llibres, sinó que rememoren els seus dies i nits, durant tres llargs anys, amb freds hiverns i calorosos estius, amb la fam, la malaltia i la mort cavalcant a pler pels camins. Recorden la por i recorden també jocs i riures, recorden el seu present, perquè tots els xiquets viuen sempre, amb innocència, en el present que, a cada moment, els toca viure.

Els autors eviten recrear-se en escenes terribles, però sense renunciar a la connexió amb els sentiments de Denis, aquell xiquet que va arribar fa 25 anys a Sagunt com a xiquet d’acollida i va passar a ser un més de la família.

LOCALIZACIÓN

La Nau

Universitat, 2
Valencia, Valencia 46002 España

¿TODAVÍA NO TE HAS SUSCRITO A NUESTRA NEWSLETTER?

Suscríbete y recibirás propuestas culturales de las que disfrutar en Valencia.